جمعی از بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج شهید مطهری شرکا واگن پارس اراک همزمان با سالروز حمله موشکی رژیم بعث عراق به کارخانجات و صنایع این شهرستان در 5 مرداد سال 65 با صعود به تپه نورالشهدا شهرستان اراک با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.
کد خبر: ۸۸۹۳۲۰۳
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ جمعی از بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج شهید مطهری شرکت واگن پارس اراک همزمان با سالروز حمله موشکی رژیم بعث عراق به کارخانجات و صنایع این شهرستان در 5 مرداد سال 65 با صعود به تپه نورالشهدا شهرستان اراک با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

در 5 مرداد سال 65 شدیدترین حملات از سوی رژیم بعث عراق به شهر اراک اتفاق افتاد و هواپیماهای بعثی مناطق غیرنظامی این شهرستان را مورد حمله قرار دادند.

شش هواپیمای عراقی در حالیکه در ارتفاع پایین پرواز می‌کردند کارخانه واگن سازی پارس، آلومینیوم، کارخانه آذرآب، مراکز آموزش ماشین‌سازی اراک، یک ساختمان اداری و یک منطقه در شهر اراک را در مورد حمله قرار دادند.

بیش از سی سال از این جریان می‌گذرد ولی مردم این شهرستان هنوز هم فراموش نمی کنند که در جريان اين بمباران كه ساعت 15:09 دقيقه روز يكشنبه پنجم مرداد 1365 اتفاق افتاد 72 نفر از كارگران اين كارخانجات شهيد 356 نفر ديگر مجروح شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات