امام جمعه زاهدان:

دولت به دور از حزب بازی و جناح گرایی به مردم خدمت کند

امام جمعه زاهدان گفت: دولت مردان باید تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات مردم به کار ببندند و از حزب بازی و جناح گرایی دوری کنند.
کد خبر: ۸۸۹۳۲۳۲
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان، آیت‌ الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان که در مصلای قدس برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت نماز جمعه به حدی است که در روایات متعدد تاکید فراوانی برای شرکت در آن شده است.

وی با اشاره به اهمیت شرکت در نماز جمعه افزود: در روایات اشاره شده است زمانی که روز جمعه می رسد همه مسلمانان چه زن و چه مرد باید در نماز جمعه شرکت کنند و از این فیض عظیم بهرمند شوند.

وی با اشاره به اینکه اولین نماز جمعه تهران بعد از انقلاب در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۵۸ در دانشگاه تهران برگزار شد، ادامه داد: این روز سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب است که به حکم حضرت امام خمینی (ره) و با امامت آیت الله طالقانی برگزار شد.

امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: اهمیت روز جمعه به حدی است که هر بنده ای که در این روز دعا کند و به شرکت در نماز جمعه اهمیت بدهد قطعا پروردگار متعال او را از آتش جهنم دور می کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت در نماز جمعه یک فریضه بسیار مهم است، تصریح کرد: مسلمانان باید دقت داشته باشند که به هیچ عنوان نباید نماز جمعه را سبک بشمرد زیرا برکات زندگی را کم می کند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ ریاست جمهوری در چند روز آینده، ادامه داد: با توجه به نتیجه انتخابات و پس از تایید شورای محترم نگهبان حالا دیگر نوبت این رسیده که آقای روحانی و دولتشان به وعده های خود عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به مشکلات عدیده کشور از جمله آمار بالای بیکاری و تورم قطعا دولت دوازدهم باید تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا طبق وعده هایی که به مردم داده در جهت حل این مشکلات حداکثر تلاش خود را به کار ببندد.

وی گفت: دولت باید تلاش کند تا به وعده هایی همچون احقاق حقوق مردم در خصوص برجام، کنترل تورم و تک نرخی کردن آن و همچنین سامان دهی اوضاع دانشگاه ها که آن ها را به قول داده جامعه عمل بپوشاند.

وی بیان داشت: آقای روحانی در این دوره هم وعده های زیادی را مطرح کردند و خودشان به مردم گفتند که از ما مطالبه کنیم و ما منتظر هستیم ببینیم دولت دوازدهم پس از مراسم تنفیذ و تحلیف چه برنامه هایی را برای حل مشکلات مطرح می کند.

آیت‌ الله سلیمانی با اشاره به اینکه قطعا مطالبه مردم از دولت ادامه دارد، خاطر نشان کرد: امروز دیگر نوبت به گزارش دهی دولت مردان است و دولت مردان باید در خصوص عملکرد خود پاسخگو باشند.

وی افزود: دولت مردان امروز باید همه تلاش خود را جهت برطرف کردن مشکلات مردم به کار ببندند و از حزب بازی و جناح گرایی دوری کنند و به دور از این مسائل به دنبال خدمت به مردم باشد.

وی با انتقاد از برخی سهم خواهی از دولت تصریح کرد: دولتی که ۴ سال تجربه اجرایی دارد باید کمر همت خود را برای رفع مشکلات مردم ببندد و به تمام شعارهایی که قبل از برگزاری انتخابات مطرح کرده است، عمل کند
ارسال نظرات