خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان:

مردم کابینه‌ای می‌خواهند که حلال مشکلات داخلی و حافظ عزت ملی باشد

امام جمعه دامغان گفت: مردم کابینه‌ای جوان‌تر و قوی‌تر می‌خواهند که رونق بازار، حل مشکل بیکاری و ازدواج جوانان اولویتش باشد و بتواند از دستاوردهای ملی که حاصل 38 سال مقاومت ملت و خون شهداست دفاع کند.
کد خبر: ۸۸۹۳۲۵۸
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه باشکوه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم ولایتمدار این شهرستان به میزبانی مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با بی‌شرمانه خواندن تصویب تحریم‌های جدید و گسترده برعلیه کشورمان در سنای آمریکا و لفاظی‌های اخیر بر علیه ایران اسلامی اظهار داشت: دشمنان بدانند ملت ایران از تحریم و تهدید ترسی ندارند و نیروهای نظامی ما به هر نوع تحرک و ماجراجویی غربی و سعودی جوابی دندان شکن خواهند داد و دشمنان سیلی تاریخی خواهند خورد.

خطیب نماز جمعه دامغان تصریح کرد: دولت، مجلس و دستگاه دیپلماسی کشور ما باید از حالت انفعال در برابر بدعهدی‌ها و زورگویی‌های آمریکا خارج شوند و در برابر تحریم‌های جدید جوابی درخور، عملی و قاطع بدهند.

امام جمعه دامغان با اشاره آغاز بکار دولت دوازدهم و کابینه جدید در روزهای آینده خاطر نشان کرد: مردم ما کابینه‌ای می‌خواهند که حلال مشکلات داخلی و حافظ عزت ملی باشد؛ کابینه‌ای جوان‌تر و قوی‌تر که رونق بازار، حل مشکل بیکاری و ازدواج جوانان اولویتش باشد و بتواند از دستاوردهای ملی که حاصل 38 سال مقاومت ملت و خون شهداست دفاع کند.

خطیب نماز جمعه دامغان با یادآوری داستان انقلاب مشروطه و سرنوشت آن در کشور ما با توطئه و هداینگری نظام سلطه، اضافه کرد: هرج و مرج، منزوی کردن روحانیت، جدا نمودن دین از سیاست و البته زندگی مردم و اداره جامعه و فاصله انداختن بین مردم و روحانیت روش‌های استعمارگران در آن دوره بود و امروز نیز دشمن دانشمندان، روحانیان و شخصیت‌های تأثیرگذار ما را می‌زند و ولایت فقیه را هدف قرار می‌دهد تا به اهداف شوم خود برسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ قدرت در عربستان سعودی و خاندان منحوس آل سعود اشاره کرد و گفت: پیش بینی‌ها از واگذاری زودهنگام قدرت به محمد بن سلمان از سوی پدرش خبر می‌دهد، شاهزاده‌ای بی‌تجربه و بی‌تقوا که تا به امروز نیز ضایعات بسیاری را برای جهان اسلام داشته و حادثه خونبار منا، کشتار مردم یمن، حمایت از اسرائیل، کمک و پرورش داعش و تکفیری‌ها، تشنج روابط کشورهای عربی با قطر و کشتار و ظلم به مردم بحرین گوشه‌هایی از سیاست‌های ضد انسانی وی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در ادامه با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در کشور به امامت آیت الله طالقانی و بیان تاریخچه‌ای از اقامه نماز جمعه در ایران، اظهار داشت: نماز جمعه پایگاه روشنگری و سنگر مستحکم دفاع در برابر تهاجم همه جانبه دشمن است.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه خورشید تابناک نماز پرصلابت جمعه به برکت ظهور انقلاب اسلامی در کشور ما طلوع کرد، افزود: اختصاص یک سوره و به‌ویژه 11 آیه سوره مبارکه جمعه و قریب به 300 حدیث و روایت به این فریضه عبادی سیاسی را نشانه اهمیت بی‌مثال آن است؛ نماز جمعه یک عبادت اجتماعی و بسیار راهگشا است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرات آیات طالقانی و مشکینی و شهدای محراب حضرات آیات صدوقی، دستغیب، مدنی و اشرفی اصفهانی و همه کسانی که در اشاعه فرهنگ نماز و به‌ویژه فریضه نماز جمعه عمر و جان و مال خود را صرف کردند، خاطر نشان کرد: نماز جمعه سبب گسترش روح تقوا در جامعه می‌شود، بی‌تردید نهاد نماز جمعه نزدیکترین پایگاه به نهاد رهبری است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها