خبرگزاری بسیج: رئیس ستاد کنگره لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) از گردآوری آثار 4000 شهید این لشکر خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۳۳۲۶
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ اکبر باقری دولابی در مراسم رونمایی تمبر یادبود و کتاب « آن طور که بودیم»، زندگی نامه شهید محمدتقی خلج فرمانده گردان زهیر، اظهار داشت: آثار و خاطرات 4 هزار شهید لشکر 10 از مرحله جمع آوری آثار شهدا  تا تبدیل به فیلم و کتاب، خاطره، حجمی، صوتی، تصویری از سوی ستاد کنگره انجام می شود که از سال 74 کار خود را با پیام مقام معظم رهبری آغاز کرد که تا کنون آثار 2800 شهید گردآوری و 28 عنوان کتاب چاپ شده است.

 وی افزود: از رزمندگان و شهدای لشکر بیش 400 هزار قطعه عکس جمع آوری شده است که 70 درصد آنها شناسایی و پویا شده است که به منظور استفاده رسانه های مختلف می توانیم در اختیار آنها قرار دهیم.

وی افزود: این آثار در سایت و کانال تلگرامی لشکر 10 که در حال حاضر 600 عضو دارد قرار دارد و جوانان علاقه مند به خاطرات شهدا می توانند از این مطالب استفاده کنند.

وی در خصوص عملیات غدیر، گفت: پس از قبول قطعنامه، منافقین و نیروهای رژیم بعث جهت براندازی حکومت جمهوری اسلامی هم‌پیمان شده و به مرزهای ایران هجوم آوردند. از آنجایی که عملیات گسترده‌ای در اسلام آباد و چهارزبر صورت گرفت، عملیات مرصاد بیش از عملیات غدیر معرفی شد در حالی که نیروهای لشکر 10 سیدالشهدا(ع) با حضور به موقع خود در پاسگاه زید و شلمچه، توانستند یک لشکر مکانیزه و یک تیپ تکاوری عراق را به عقب نشینی وا دارند.

باقری تصریح کرد: در تاریخ دوم و سوم مردادماه 67 عملیاتی تحت عنوان «دفاع سراسری» صورت گرفت ولی نیروهای بعثی و منافقین در مرزهای ایران باقی ماندند، به همین منظور عملیات «غدیر» با هدف نابودی و عقب‌نشینی نیروهای متجاوز در تاریخ 5 مرداد ماه آغاز شد. از این رو عملیات غدیر را می‌توان تکمیل کننده عنوان دفاع سراسری دانست.

رئیس ستاد کنگره لشکر 10 سیدالشهدا(ع) با بیان اینکه چند جلد کتاب تا پایان سال جاری به چاپ خواهد رسید، عنوان کرد: یکی از این کتاب‌ها متعلق به شهید «محمد کاشی‌ها» فرمانده گردان المهدی لشکر10 سیدالشهدا(ع) است. طبق اسناد و مدارک و تاییدیه خانواده، این کتاب تهیه شده است. همچنین ویراستاری آن به اتمام رسیده و پس از تایید وزارت ارشاد همزمان با سالروز شهادت شهید کاشی‌ها، کتاب رونمایی خواهد شد.

 

ارسال نظرات