خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۸۹۳۳۳۵
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش صیدون گفت:سازمان های مردم نهاد مسأله آتش به اختیار را برای مردم فرهنگ سازی کنند
امام جمعه صیدون  گفت: سازمان های مردم نهاد در جهت بصیرت افزایی آحاد جامعه گام های مهمی را در قالب آتش به اختیار که همان امر به معروف و نهی از منکر است، بردارند.
به گزارش خبرگزاری بسیج حجت الاسلام مهدی بهمنی، امام جمعه صیدون  در جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش صیدون که در اردوگاه آموزش و پرورش صیدون واقع در منطقه گردگشگری امامزاده عبدالله(ع)برگزار شد با اشاره به مسأله مهم آتش به اختیار، اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد و فعالان فرهنگی در برخی از زمینه ها مانند محیط زیست و امثالهم موفق بودند اما این دایره فعالیت ها باید به مسائلی همچون امر به معروف و نهی از منکر که آتش به اختیار بخش مهمی از آن است، گسترش یابد.

امام جمعه صیدون در ادامه ابراز داشت: تاثیر سازمان های مردم نهاد در برخی از امور جامعه از سازمان های اداری، بهتر نقش ایفا می کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی درباره اهمیت به مقوله فرهنگ، تصریح کرد: درحال حاضر بیش از 20 نهاد فرهنگی رسمی در کشور وجود دارد اما با این حال موضوعاتی همچون، دوری از تجمل گرایی، فرهنگ اصیل اسلامی، تزریق حیا و عفت به بانوان و حتی مردان جامعه، هنوز به طور کامل در جامعه ما محقق نشده است.

حجت الاسلام بهمنی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نکته ای که درباره آتش به اختیار فرمودند فقط مختص قشر دانشجو یا طلبه نیست بلکه همه آحاد جامعه مسؤول در تبیین این مقوله برای مردم هستند و رابطه نزدیکی با امر به معروف و نهی از منکر دارد.

وی در تبیین آتش به اختیار و ارتباط این مقوله با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر همان فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره آتش به اختیار است و چنین مقوله های فرهنگی را فقط به ارگانهای اداری و فرهنگی کشور محول نکنیم و به مطالبه عمومی تبدیل شود.

امام جمعه صیدون در ادامه افزود: خود مردم در جهت مبارزه با تجمل گرایی، مبارزه با بی حجابی، همدیگر را با زبان خوش و نصیحت مخفیانه و دلسوزانه خطاب قرار دهند تا آتش به اختیار صحیح و تمیز از دیدگاه رهبری محقق شود.

امام جمعه صیدون در پایان با اشاره به احادیث قدسی درباره امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: پیامبراکرم درباره امر به معروف و نهی از منکر می فرماید اگر همه عبادات را در یک کفه ترازو قرار و امر به معروف و نهی از منکر را در کفه دیگر قرار دهند، امر به معروف و نهی از منکر برتری دارد چرا که حضرت علی(ع) فرمود اگر درجامعه امر به معروف و نهی از منکر اجرا نشود، اشرار بر شما حاکم خواهند شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها