خودسازی فردی و جمعی در راستای رشد افراد در مجموعه‌ی بسیج به‌ عنوان کادر تشکیل‌دهنده‌ی ‌انقلاب در نگاه، اندیشه، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه و اهداف عمیق و هدفمند بودن و نهایتاً حضور و نقش‌آفرینی صحیح، با برنامه و اثرگذار در عرصه‌های مختلف دانشگاهی و فرادانشگاهی، سه محور اصلی رسالت بسیج دانشجویی را در دانشگاه از جنبه‌ی ایجابی تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۸۹۳۳۸۷
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، امید سارائی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ایلام در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مقام معظم رهبری در ارتباط با اهمیت طرح ولایت میفرمایند:" آنچه من را به اين اجتماع، به اين برنامه، به اين اردو و به اين مجموعه علمي، آموزشي و فرهنگي دلبسته و معتقد مي‌كند اين است كه در اينجا آميزه‌اي از علم و ايمان، از تفكر و عاطفه مشاهده مي‌شود. عزيزان من! فكر، پايه اول است؛ توأم كردن فكر با عمل بر طبق آن انديشه پايه دوم است.

وی افزود:رهبری می فرمایند:هر چه مي‌توانيد عزيزان من، جوانان مؤمن، پسرها و دخترها، خودتان را از لحاظ ايماني. علمي و معرفتي بسازيد ايمانتان، علمتان، تلاش علمي‌تان و هم معرفتتان را تقويت كنيد. آگاهي و معرفت ديني كه آن ايمانتان عمق معرفتي داشته باشد با شناخت و آگاهي و روشن‌بيني همان چيزي كه در يك چنين مجموعه‌ها و تلاش‌هاي فرهنگي كاملاً قابل تحقق است.

سارائی گفت: این بیانات گرانبها عمق مساله و اهمیت این حرکت عظیم را نشان، و رسالت ما را در امر تعلیم و تربیت و برگزاری هر چه بهتر و قوی تر چنین دوره ای چند برابر میکند.

مسئول شورای تبیین بسیج دانشجویی ایلام خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی برای پیشبرد اهداف انقلاب، تکالیفی برعهده دارد که مقدمه‌ای است برای ذی‌المقدمه‌ی مهم‌تر در عرصه‌های مختلف کشور.

سارائی در ادامه افزود: خودسازی فردی و جمعی در راستای رشد افراد در مجموعه‌ی بسیج به‌ عنوان کادر تشکیل‌دهنده‌ی ‌انقلاب در نگاه، اندیشه، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه و اهداف عمیق و هدفمند بودن و نهایتاً حضور و نقش‌آفرینی صحیح، با برنامه و اثرگذار در عرصه‌های مختلف دانشگاهی و فرادانشگاهی، سه محور اصلی رسالت بسیج دانشجویی را در دانشگاه از جنبه‌ی ایجابی تشکیل می‌دهند.

وی مهمترین ابزار تمدن اسلامی را تربیت نیروی انسانی همطراز با انقلاب اسلامی دانست و گفت: از صفر تا صد این نیروها باید در دانشگاه پرورش یابند، لذا رسالت بسیج دانشجویی این است که در این راه با بصیرت جلو برود.

مسئول آموزش نهمین دوره خط امام(ره) استانی ایلام تاکید کرد: طرح ولایت در اعتقادات دانشجویان تحول آفرین است و مبانی اندیشه ناب اسلامی را برایشان به بهترین نحو تبیین میکند و اعتقادات دانشجویان را راسختر می سازد، این مهم با تحقیق میدانی دانشجویان شرکت کننده در دوره قابل لمس است.

سارائی تصریح کرد: بسیج دانشجویی در عین آنکه یک تشکل نظم‌یافته و برخوردار از سازمان‌دهی است، نه در جناح‌های سیاسی، هضم و حل می‌شود و نه خود را رقیب سازمان‌های دانشجویی متعارف می‌شمرد.

وی اضافه کرد: هر دانشجویی با هر سلیقه‌ی سیاسی، اگر پایبند به ارزش‌های انقلاب و آماده‌ی حضور در عرصه‌ی مبارزه‌ی فرهنگی و سیاسی با استکبار و ایادی آشکار و نقابدار آن است، می‌تواند در خیل بسیجیان دانشگاه و عضوی از بسیج دانشجویی باشد.

سارائی در پایان گفت: خدا را شاکرم که بار دیگر توفیق خادمی در این طرح با برکت را نصیبم نمود، امیدوارم خروجی این دوره معنوی، مدیرانی انقلابی،خدمتگذار و تاثیرگذار برای آینده نظام باشد.

ارسال نظرات