خبرهای داغ:
فرمانده پایگاه مقاومت شهدای مدافع حرم حوزه چهار شهید ورزنده و مسئول کاروان پیاده زیارت امام رضا(ع) در قم گفت: لذت هزار کیلومتر پیاده روی تا زیارت حرم امام رضا(ع) لذتی وصف ناپذیر است.
کد خبر: ۸۸۹۳۴۹۲
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

لذت زیارت «امام رضا(ع)» با پای پیاده وصف ناپذیر است

هادی خادم الحسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و دهه کرامت اظهار داشت: کاروان بهشت تا بهشت چهاردمین سال فعالیت خود را سپری می کند و این قافله پیاده روی از حرم حضرت فاطمه معصومه (س) به حرم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) پیاده روی می کند که در روایات از دو حرم به عنوان ورودی و باب الجنت یاد شده است و نامگذاری کاروان به این نام از همین رو می باشد.

وی افزود: این قافله با الگو گیری از کاروان پیاده روی حرم تا حرم مرحوم آقا سید علی اکبر ابوترابی شکل گرفته که چندین سال با قافله آزاده ها دل های جوانان شیعه و ایرانی را به زیارت حضرت رضا(ع) گره می زد و بعد از رحلت این سید بزرگوار و تعطیل شدن قافله پیاده روی، کاروان های متعددی ازجمله کاروان بهشت تا بهشت شهر مقدس قم هم تاسیس شد.

خادم گفت: فرآیند ثبت نام این کاروان از ماه مبارک رمضان در فضای مجازی، رسانه ها و... تبلیغات در شهر های مختلف انجام شده و مردم ثبت نام کرده اند، کاروان بهشت تا بهشت قافله ای کاملا مردمی می باشد که از همه نقاط کشور و اکثرا و از همه سنین بومی در کاروان حضور دارند و علاقمندان به ثبت نام درقافله بهشت تا بهشت وهمراهی این کاروان درادامه مسیر از نیشابور تا مشهد به سایت karevan-Qom.ir مراجعه کنند.

مسئول کاروان بیان داشت: زیارت رفتن آن هم با پای پیاده از سنت های اهل بیت است همان طور که امام حسن(ع) با پای پیاده 25 بار به حج مشرف شدند در حالی که سنی از امام گذشته بود و حتی محمل های خالی در کنار ایشان تردد می کردند و از ایشان درخواست می کردند که با محمل آن ها برود ولی امام حسن(ع) امتناع می کردند و می فرمودند:" من حیا می کنم به زیارت بیت الله بروم و با پای پیاده نباشم." این قافله پیاده رفتن برای زیارت سنتی است که اهداف آن را اهل بیت برنامه ریزی کرده اند.

وی با اشاره به حرکت کاروان در روز ولادت حضرت معصومه(س) از جمکران به سمت حرم حرکت و به سمت مشهد مقدس خاطرنشان ساخت: ابتدای راه از شهر مقدس قم حرکت شروع ودر بین راه از شهرهای گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار، نیشابور عبور می کنیم و در نهایت در مشهدالرضا در جوار علی ابن موسی الرضا(ع) پایان می پذیرد. مسیر بین دو حرم حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) 20 روز به طول می انجامد و سه روز در مشهد مقدس اسکان صورت می گیرد ودر شهرها برنامه های مختلف توسط قافله بهشت تا بهشت انجام می شود در شهر قم با سخنرانی آیت الله میرباقری جلسه افتتاحیه و جشن ولایت حضرت معصومه(س) انجام پذیرفت و در ادامه راه در شهر گرمسار یادواره عملیات مرصاد با حضور حجت الاسلام جوشقانیان برگزار می شود، تکریم امامزادگان در امامزاده یحیی(ع) و جشن دهه کرامت با حضور حجت الاسلام شرفخانی و با مداحی برادر بذری در شهر سمنان، جشن ولادت حضرت امام رضا(ع) با حضور حجت الاسلام آقا سید بهاءالدین ضیایی در شهر دامغان و شاهرود، اجتماع مدافعان حرم در شهر سبزوار و در شهر نیشابور با حضور تولیت محترم مسجد مقدس جمکران آقای رحیمیان برنامه دعای ندبه و افتتاح طرح نیشابور به مشهد برگزار می شود. در مشهد مقدس عیادت از جانبازان اعصاب و روان، ملاقات با حجت الاسلام رئیسی تولیت حرم مطهر رضوی و دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم انجام می شود.

خادم حسینی در پایان ضمن تشکر از ارگان ها و افرادی که به این کاروان از لحاظ مادی و معنوی تشکر به خصوص کرد واظهار داشت: بین کاروان پرچم مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه هست و آیین سفیران کریمه توسط زائران و خادم های حرم که در بین ما هستند انجام می شود.


ارسال نظرات