خبرهای داغ:
هادی سیاسی و از نخبگان بسیجی نجف آباد در گفتگو با خبرنگار بسيج درباره عامل اصلی در دوری دختران نسل جوان از هویت اصلی خود گفت: مهمترین عامل تغییر نگرش در کنار تغییر فرهنگ است و این دو عامل در راستای تغییر سبک زندگی اسلامی است که این تغییر به خصوص بعد از پایان جنگ نمود بیشتری در سطح جامعه داشته است.
کد خبر: ۸۸۹۳۵۰۹
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف آباد، آمنه طاهرنژاد، هادی سیاسی و از نخبگان بسیجی نجف آباد در گفتگو با خبرنگار بسيج درباره عامل اصلی در دوری دختران نسل جوان از هویت اصلی خود گفت: مهمترین عامل تغییر نگرش در کنار تغییر فرهنگ است و این دو عامل در راستای تغییر سبک زندگی اسلامی است که این تغییر به خصوص بعد از پایان جنگ نمود بیشتری در سطح جامعه داشته است.

وی درباره تغییر نگرش ها حتی در خانواده های متدین نیز افزود: انقلاب اسلامی ایران بر پایه الگوگیری از مکتب عاشورا و اهل بیت شکل گرفت ولی بعد از پایان جنگ تحمیلی با هجوم فرهنگ غرب و بحث های فلسفی غربی تحت عنوان تساوی حقوق زن و مرد در قالب افکار منطقی حتی خانواده های متدین و مذهبی را نیز درگیر و دچار چالش و آسیب کرده است.

نخبه بسیجی عامل بروز این آسیب ها را گسترده برشمرد و بیان داشت: نباید بروز چنین آسیب هایی را متوجه یک ارگان و یا سازمان خاصی عنوان کرد، تمام ارگان های فرهنگی در رأس بروز چنین آسیب هایی هستند به خصوص رسانه ملی که گاهاً الگوی دختران موفق را براساس فرهنگ غرب نشان می دهند و یا آموزش و پرورش و حتی سیاست های حاکم بر نظام بر بروز این آسیب ها مؤثر است.

وی یکی از آسیب های جامعه امروز را آمار بالای طلاق به خصوص در سنین کم بیان کرد و گفت: یکی از علل ظهور بی هویتی در نسل جوان به خصوص دختران، تربیت غلط والدین است و فضاهای مجازی و شبکه های ماهواره ای بر این تربیت غلط تأثیر داشته اند، چنان که در دوران سنت، فقط مادر و پدر بودند که فرزند را تربیت می کردند ولی امروز رسانه ها به عنوان عامل سوم در تربیت فرزندان نقش اصلی دارند.

طاهرنژاد در ادامه تصریح کرد: امروز مباحث تربیتی براساس اصل لذت است و آزادی های خانواده در چارچوب نفس است در حالی که آزادی مورد نظر اسلام باید در چارچوب عقل باشد و همین اصل باعث بروز اختلال های تربیتی و تغییر ارزش ها شده است و خوراک فکری فرزندان به جای تعقل و اندیشه، اطاعت محض است.

وی درباره جایگاه نهادهای فرهنگی در راستای تقویت هویت بخشی جوانان افزود: دو رکن بسیج و آموزش و پرورش از آن جهت که در بدنه عمومی مردم نفوذ و رسوخ دارند، می توانند نقش مؤثری در این راستا با ایجاد برنامه های فرهنگی و کرامت بخشی جوانان داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها