خبرهای داغ:
حجت الاسلام و المسلمین مهدی نژاد گفت: مقام معظم رهبری در همان اولین روزهای مذاکرات بدون هیچ ابهامی فرمودند به آمریکا اعتماد نداریم و شما هم به آنها اعتماد نکنید و شرایطی را قرار دادند که اگر امروز آن شرایط رعایت می‌شد این مشکلات را نداشتیم.
کد خبر: ۸۸۹۳۵۲۷
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خور: امام جمعه خور در حطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به تصویب تحریم های جدید علیه ایران گفت: تصویب مادر تحریم ها علیه ایران نشان داد که امریکایی ها همچنان خط خصومت و فشار علیه جمهوری اسلامی ایران را دنبال می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مهدی نژاد این تحریم ها را جدید عنوان کرد و افزود: تحریم های موشک بالستیک گسترده تر وضع شده است و آمریکا با وضع تحریم های جدید در مورد حقوق بشر سپاه پاسداران را در لیست تروریست ها قرار دادند و تعداد زیادی از نهاد های داخلی را در لیست تحریم ها قرار دادند، این تحریم ها حتی از قبل از برجام نیز گسترده تر است.

وی با بیان این که بعد از احرای برجام حدود ٢٠٠ فرد و نهاد در داخل و خارج در لیست تحریم قرار داشتندخاطر نشان کرد: با اجرایی شدن مادر تحریم ها چند هزار شخص حقیقی و خقوقی تحریم شدند و هیچ بانکی حاضر به همکاری با آن ها نخواهند بود و شرایط به قبل و حتی بد تر از قبل از بزجام برگشته است.

خطیب جمعه خور تصریح کرد: نهاد های خارج شده از تحریم به واسطه برجام در تحریم های جدید دوباره تحریم خواهند شد و هیچ محدودیتی برای تحریم وجود نخواهد داشت.

وی افزود: تحریم های جدید طبق بند ٢٣ و ٢۵ برجام که اگر کوچک ترین خطایی در مورد محدود کردن انجام شود نقض برجام روی داده است اثبات نقض روح و جسم برجام است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی نژاد افزود: مقام معظم رهبری در همان اولین روزهای مذاکرات بدون هیچ ابهامی فرمودند به آمریکا اعتماد نداریم و شما هم به آنها اعتماد نکنید و شرایطی را قرار دادند که اگر امروز آن شرایط رعایت می‌شد این مشکلات را نداشتیم. 

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب همه آن چه که اکنون در حال رخ دادن است را پیش بینی کرده بودند و بارها و بارها به مقامات دولتی تذکر دادند و آن ها را از اجرای یک جانبه برجام نهی کرده بودند، در مذاکرات بحث های فراوانی راجع به تحریم ها شد اما با عجله و غفلت از جزییات به این مرحله رسیدیم.

امام جمعه خور تصریح کرد: این اتفاق ها جای هیچ امیدی برای دیپلماسی لبخند باز نگذاشته است و مسئولان امریکایی نشان دادند که به برجام توجهی ندارند
و دستگاه دیپلماسی ایران باید به صورت انقلابی در قضیه وارد شود و با این وقایع برخورد قاطع کند.

وی در ادامه به پیروزی حزب‌الله بعد از جنگ ۳۳ روزه اشاره کرد و گفت: اسرائیل غاصب در آن روز طعم تلخ شکست را چشید. در مرزهای سوریه و لبنان، سربازان مقاومت باعث شدند بینی حامیان النصره به خاک مالیده شود و مقاومت مانند همیشه پیروز شود.

خطیب جمعه خور با بیان اینکه مردم یمن در اوج گرفتاری هستند،‌گفت: آنها هم موشکی با برد هزار و ۴۰۰ متر را به هدف زدند و این یک رویکرد جدید است. مقاومت زاینده است و پیروزی از آن مقاومت است و آمریکا و حامیانش در حال افول هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها