یک کارشناس علوم قرآنی با اشاره به دلیل نذر کردن نمک برای امامزاده صالح (ع)، از ثواب بسیار زیاد حرم مطهر حضرت صالح بن موسی الکاظم (ع) سخن گفت.
کد خبر: ۸۸۹۳۵۴۶
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی نوری‌زاده کارشناس علوم قرآنی به مناسبت سالروز بزرگداشت امامزاده صالح (ع) گفت: حضرت صالح بن موسی الکاظم (ع) فرزند بزرگوار امام هفتم (ع) و برادر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) هستند و وجود ایشان در خاک کشورمان برای ما موهبتی بزرگ است.

وی ادامه داد: وارد شدن حضرت صالح بن موسی الکاظم (ع) به ایران به زمانی مربوط می شود که این حضرت ماجرای ولیعهدی برادر بزرگوارشان را می شنوند و از عراق به سوی ایران حرکت می کنند اما زمانی که به منطقه تجریش فعلی می رسند توسط دشمنان به شهادت می رسند.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: برادر بزرگوار امام رضا (ع) که در بین ایرانیان به امامزاده صالح (ع) شهرت دارد، در رده امامزاده های صحیح النسب به شمار می روند و زیارت حرم مطهر ایشان از ثواب بسیار زیادی برخوردار است.

وی همچنین توضیح داد: زیارت حرم مطهر حضرت صالح بن موسی الکاظم (ع) از ارزش و فضیلت بسیاری برخوردار است و پیامبر اکرم (ص) نیز درباره این موضوع سخنی را به حضرت علی (ع) فرموده اند. بر این اساس حضرت محمد (ص) می فرمایند: " ای اباالحسن قبر تو و فرزندانت در پیشگاه خداوند متعال چون قطعه‌ای از خاک بهشت و خانه‌ای از خانه‌های آن است. به لطف خدا دل‌های بندگان برگزیده و مخلص‌اش به سوی شما مشتاق است و در راه زیارت شما سختی را به جان می‌خرند. و قبور شما را آباد می‌سازند. تا مؤمنان زیارتش کنند. این بندگان پاک و مخلص خدا در روز قیامت به حوض کوثر وارد و شامل شفاعت خاص من می‌شوند."

نوری‌زاده خاطرنشان کرد: نمک بیشترین ماده ای است که آن را نذر حضرت صالح بن موسی الکاظم (ع) می کنند و دلیل آن هم این است که زائران در گذشته های دور که آن بقعه متبرکه در تجریش به عنوان محلی صعب العبور قرار داشت، با خود نمک می آوردند و در مسیر می پاشیدند تا یخ ها و برف های موجود در مسیر کمی از حالت اصلی خود خارج شود و مسیر هموارتری را برای عبور فراهم آورد.

ارسال نظرات