عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشگاه علوم و تحقیقات :

وزرای پیشنهادی رویکرد فرهنگی داشته باشند/خر امریکا از پل گذشته و حالا به ریش برجام می خندد

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: از وزرای پیشنهادی که برای جلب اعتماد نمایندگان مردم راهی خانه ملت می شوند، می توان توقع کرد که توجه ویژه ای به کل فعالیت های فرهنگی داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۹۳۵۵۴
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، علی ترابی در سخنانی در نماز جمعه این هفته شهرستان دماوند گفت:


باسمه تعالی

 پنجم مرداد ماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب بود. جا دارد به همین بهانه نکاتی در این زمینه عرض کنم. نماز جمعه همواره به عنوان یکی از نعماتی است که بعد از انقلاب فرصت درست استفاده از آن برای امت ایران اسلامی فراهم شده است. این نماز وسیله ایست برای نمایش وحدت امت و هماهنگی هرچه بیشتر بین اقشار مختلف جامعه.

البته متاسفانه اخیرا برخی افراد برای دلسرد کردن دیگران از نعمت بزرگ نماز جمعه با سو استفاده از برخی تکنیک های رسانه ای از سخنان ائمه جمعه در سراسر کشور استفاده ابزاری کرده و آنرا  مطابق میل خود بیان می کنند.  در این بین اما ائمه جمعه ما خستگی ناپذیر در مسیر روشنگری حرکت کرده و از این تریبون مقدس جز برای پیشرفت انقلاب و مواضع آن استفاده ای نمی کنند. حال سخن ما با آنها که نماز جمعه و ائمه آن را تخطئه می کنند این است که اگر سخنان عبادی سیاسی ائمه جمعه اذیت تان می کند به درون خود مراجعه کنید و ببینید چرا از شنیدن مواضع انقلابی مکدر می شوید؟!

تبریک دهه کرامت / تشکر از زحمات تولیت آستان قدس

در ادامه عرایضم جا دارد اشاره ای داشته باشم به ایام مبارک دهه کرامت و میلاد با سعادت امام مهربانی ها حضرت علی ابن موسی الرضا.  به همین مناسبت جا دارد تقدیر و تشکر داشته باشم از تولیت آستان قدس رضوی که با وجود همه هجمه ها و تخریب ها گام های استوار خود را ادامه می دهد. دغدغه های فرهنگی و بجای مجموعه مدیریتی آستان قدس در این مدت باعث شده است تا رایحه مبارک علی ابن موسی الرضا بیش از پیش در فضای کشور منتشر شود و آرزوی بسیاری از مردم محروم کشور برای زیارت امام رضا علیه السلام بر  آورده شود.

یادمان نمی رود که در مناظرات انتخاباتی چه تهمتهایی در مورد همین اقدامات ارزشمند به آستان قدس رضوی زده شد.

روز دختر / گلایه از بی توجهی مسئولان به مقوله کودک و نوجوان

در اینجا جا دارد چند کلامی در مورد میلاد حضرت فاطمه معصومه و روز دختر هم بیان کنم که به حق این وجه تسمیه بسیار عالی و زیبا به کار برده شده است. اما متاسفانه شاهد آن هستیم که فقط در چنین روزها و ایامی به مقوله کودکان و نوجوانان پرداخته می شود  در سایر ماه ها و هفته های سال این قشر جامعه ما به فراموشی سپرده می شوند.

هفته گذشته در اخبار آمده بود که سی درصد از افراد کشور سنی زیر 18 سال دارند و به تعبیری یک سوم جامعه را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند که متاسفانه ظاهرا سیاسیون و مسئولان مختلف انها را به فراموشی سپرده اند.

در همین انتخابات اخیر ریاست جمهوری و ساعتها تبلیغات مربوط به آن هیچ یک از نامزدها در صحبتهایش و برنامه هایش سخنی در حوزه کودک و نوجوان به زبان نیاورد. که این مساله بسیار جای تاسف دارد.

امام راحل و عظیم شان ما روی همین کودکان دبستانی حساب کرده بود و می فرمود امید من به شما دبستانی هاست ولی حالا مشاهده می کنیم که این قشر کاملا به فراموشی سپرده شده است.

بی توجهی مسئولین به حوزه کودک زمینه ساز بروز فجایع کودک آزاری است

به همین دلیل است که مشاهده می کنیم هر از چندی خبری مبنی بر تعدی به حقوق کودکان و کودک آزاری از گوشه و کنار کشور مخابره می شود و روح مردم آزرده کرده و خاطر آنها را مکدر می کند.

البته همین اخبار مربوط به کودک آزاری بعضا دستمایه سیاسی کاری ها می شود و برخی بجای مطالبه گری در مورد کم کاری و بی توجهی مسئولین نسبت به حوزه کودک از ضرورت اجرای سند منحوس 2030 که چندین مرتبه از سوی رهبر معظم انقلاب مورد مخالفت قرار گرفته است، سخن به میان می آورند.

البته در این زمینه گلایه ای هم از حوزه های علمیه دارم. اگر امروز مسائلی از خارج از کشور که بعضا با فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی ما مغایر است وارد کشور و نظام اموزشی کودکان و نوجوانان ما می شود، شاید از کم کاری حوزه های علمیه در این زمینه باشد. چرا این مجموعه تا کنون نظام نامه ای مطابق با اصول اسلامی تدوین نکرده و آنرا در اختیار مسئولان ذی ربط قرار نداده است؟

وزرای پیشنهادی رویکرد فرهنگی داشته باشند

اما حالا و با گذشت تمام این فرصت ها می توان از وزرای پیشنهادی که برای جلب اعتماد نمایندگان مردم راهی خانه ملت می شوند، می توان توقع کرد که توجه ویژه ای نه فقط به بحث کودک بلکه به کل فعالیت های فرهنگی داشته باشند. علی الخصوص از سه وزیر آموزش و پروش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و رفاه انتظار داریم رویکردی کاملا فرهنگی داشته باشند. وزرایی که بیشترین درگیری کاری آنها با دانش آموزان ، هنرمندان و اهالی فرهنگ و البته قشر نیازمند جامعه و مراجعه کنندگان بهزیستی خواهد بود.

توصیه اکید ما به این سه وزیر این است که  برای یک بار هم که شده و برای رضای خدا ترتیبی اتخاذ نمایید تا تمام توان و ظرفیت گسترده جامعه با سلایق مختلف در یک جبهه مشترک در جنگ نرم فرهنگی ساماندهی شوند. یادمان نرفته که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها در سخنرانی های مختلف بر ضرورت تقویت نیروهای مردمی در کارهای فرهنگی سخن به میان آروده اند. از این سه وزیر و به خصوص وزیر ارشاد میخواهیم به گونه ای برنامه ریزی نمایند تا برخی لجاجت هایی که بعضا با مجموعه های انقلابی صورت می گرفت به حداقل برسد تا بتوانیم شاهد یک هم افزایی گسترده و قوی بین مجموعه ها و سلایق مختلف باشیم و برخی درگیری های بی مورد در این زمینه را دیگر مشاهده نکنیم.

وقتی دشمن شبانه روز از راه فرهنگی به جامعه ما حمله می کند و خانواده های ما و جوانان و فرزندان و کودکان ما را مورد آسیب های خود قرار می دهد، ناهماهنگی های داخلی باعث از دست رفتن زمان و فرصت شده و به دنبال آن باعث شاد شدن دل دشمن از تعلل ما می شود.

خر امریکا از پل گذشته و حالا به ریش برجام می خندد

اما متاسفانه هفته گذشته شاهد تصویب یکی از گسترده ترین تحریم های ایالات متحده امریکا علیه ایران بودیم. مسئله ای که به اذعان بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی مصداق نقض صریح و آشکار روح و جسم برجام است.
ناخودآگاه با تصویب این تحریم ها یاد سخنان رهبر معظم انقلاب در فروردین 94 می افتیم که فرمودند امریکایی ها وقتی خرشان از پل گذشت بر می گردند و به ریش شما می خندند. درست اتفاقی که الان در حال رخ دادن است. طرح تحریم های همه جانبه علیه ایران در مجلس امریکا فقط سه نفر مخالف دارد و همه نمایندگان انها از هر یک از جناح های سیاسی امریکا یکصدا ایران را تحریم می کنند.

اما چرا ادعا میکنیم خر امریکا از پل گذشته است؟ مطابق با ادعای باراک اوباما و جان کری در زمان اجرای مسئولیتشان در امریکا، نظام تحریم های علیه ایران به مرحله ای رسیده بود که داشت منجر به نابودی از درون میشد. این تحریم ها آنقدر داشت شدید میشد که امریکا مجبور به تحریم کردن بزرگترین شرکای خود در عرصه اقتصاد شود. (اینها سخنان خود اوباما و جان کری است) اما آیا تحریم کردن بزرگترین شرکای اقتصادی برای امریکا ممکن بود؟ مسلما پاسخ منفی است.

امریکا با این حربه ایران را به عقب راند، بدون زحمت  تحقیقات و تجهیزات هسته ای آن را تا حد نا امید کننده ای تنزل داد و برای مذاکره با شرکای اقتصادی اش هم آماده تر شد.

بله حالا خر امریکا از پل گذشته است و آنها بهانه های جدیدی مطرح میکنند. مثل حقوق بشر و موشکی و هزار و یک بهانه تمام نشدنی دیگر. و در اینجا بازهم یاد سخنان رهبر فرزانه و حکیم انقلاب می افتیم که فرمودند مسئله هسته ای یک بهانه است و اگر آن را هم حل کنیم بازهم بهانه دیگری را علم می کنند. هماهنگونه که اکنون هم می بینیم. بسیاری از تحریمهای ما به گونه ای بوده است که فقط به مسئله هسته ای گره نخورده بوده باشد و هسته ای یکی از علل فعال شدن آن تحریم بوده است. حال که بهانه هسته ای رفع شده، طرف امریکایی می گوید این تحریم لغو نمی شود و از بین نمی رود چرا که برخی دیگر از علتهای آن همچنان بر سرجای خود باقی است.

مردم فریب جو رسانه ای برخی در داخل را نخورند

در این بین اما ناراحت کننده تر از رفتار قابل پیش بینی امریکا در مورد تصویب مجدد تحریم ها، برخی اقدامات داخلی ها بود.
بجای اینکه بیاییم به مردم فرصت بدهیم تا ثمرات واقعی برجام و مذاکره با غیرقابل اعتماد ترین دولت دنیا را ببینند و از آن عبرت بگیرند، می بینیم برخی موجهای پوچ و کاملا حساب شده ای فضای رسانه ای و فضای مجازی کشور را در بر می گیرد.

رهبر معظم انقلاب فرمودند یکی از مزایای مذاکره این است که مردم تجربه کنند و لمس کنند که حاصل اعتماد به امریکا چیست؟ حالا که مذاکره کرده ایم و متحمل هزینه هایی شده ایم و نتیجه مطلوب را هم نگرفته ایم برخی افراد معلوم حال مردم را سرگرم حواشی مربوط به پوشش یک نفر در خارج می کنند یا صحبت بی اساس و مضحک یک نفر در مورد ژن به خیال خود برترش را بسیار بیش از حد بزرگ می کنند.

ثمره این بازی های رسانه ای این است که مردم متوجه نشوند ایران به نقض آشکار برجام در جلسه اخیر بیت کشورهای 5+1 هیچ اعتراضی نکرده است. بله آقای ظریف صراحتا در مصاحبه با شبکه خارجی می گوید که جسم و روح برجام به فنا رفت که رفت اما دستگاه دیپلماسی تحت امر او هیچ اعتراضی به این نقض آشکار نمی کند. ثمره دیگر این بازی رسانه ای این است که جامعه انقلابی ما بجای مطالبه گری از بانیان برجام سراغ آقازاده ای بروند و درس زنتیک به او بدهند. پس ای کاش از این پس اهم و مهم را به درستی تشخیص دهیم، وقتی بناست از هزینه چند ساله مان درس بگیریم حواسمان به قیل و قال خیابان کنار کلاس درس پرت نشود...
ارسال نظرات
آخرین اخبار