خبرهای داغ:
امام جمعه بوئین زهرا گفت: دستگاه قضایی در بوئین زهرا عملکرد بدون حاشیه و موفقی داشته است.
کد خبر: ۸۸۹۳۵۷۷
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام محمد زرینه روز شنبه در آئین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین زهرا که در سالن اجتماعات اداره ارشاد برگزار شد، اظهار کرد: در روزهای اخیر اخبار تأسف باری از کشته شدن نوزاد هشت ماهه و آن دختر معصوم در اردبیل را شنیدیم که بسیار دردآور است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد برای چنین مسائلی در کشور باید کار عمیق و درستی انجام شود تا شاهد چنین مسائلی نباشیم.

امام جمعه بوئین زهرا با اشاره به دیدار سال جاری مسئولان دستگاه قضایی با مقام معظم رهبری اظهارداشت: مقام معظم رهبری در هفته قوه قضائیه سال جاری در دیدار مسئولان قوه قضائیه، بر حقوق مردم و شهروندی تأکید زیادی داشتند از این دستگاه قضا باید مأمن و ملجا برای مردم باشد چراکه نقطه حساس و ظریف ترین کار، مسئولیت بسیار سنگین عدالت است که به دوش مسئولان این قوه سپرده شده است.

وی خاطرنشان کرد: سختی کار دستگاه قضایی اینجاست که شاکی و متشاکی هر دو می دانند چکاره اند ولی قاضی از ظاهر امر باید موارد مسائل مختلف را با هم تطبیق دهد و واقعیت را برداشت کند.

وی اعلام کرد: خوشبختانه دادستان بوئین زهرا تاکنون عملکرد خوبی داشته به طوری بدون توجه به حاشیه ها و حساسیت ها تلاش می کرد از این رو باید گفت که دستگاه قضایی در بوئین زهرا عملکرد بدون حاشیه و موفقی داشته است.

وی تأکید کرد: کار در دستگاه قضا به عنوان محل خدمت حساس است باید استقلال دستگاه قضا حفظ شود قضات به عنوان کسانی که قضاوت می کنند نباید به گروه و سلیقه ای نظر دهند که خوشبختانه این رویکرد وجود دارد.

در ادامه فرماندار شهرستان بوئین زهرا گفت: تفکیک قوا به منظور انجام روان کارهاست ولی این مهم نباید موجب فراموشی همکاری و هم افزایی برای خدمت به مردم شود.

قاسمی مدانی بیان داشت: براساس رسالتی که داریم از خادمان مردم باید تقدیر کنیم، دادستان بوئین زهرا نیز با تعهد و تخصص خدمات ارزشمندی را به مردم داشته اند.

وی ادامه داد: درست است که در نظام کشور ما اصلی به نام تفکیک قوا داریم ولی موضوع تفکیک قوا به منظور انجام روان کارهاست ولی این مهم نباید موجب فراموشی همکاری و هم افزایی برای خدمت به مردم شود.

قاسمی مدانی عنوان کرد: همه انسان ها به عدالت گرایش دارند چرا که فطرت انسانی پذیرای عدالت است از این رو وقتی صحبت از اجرای عدالت می شود، نقش و اهیمت دستگاه قضا را بیش از پیش در می یابیم.

وی تصریح کرد: حضور فعال عالمانه و آگاهانه دادستان در تصمیم گیری ها برجسته بود البته در مقوله قضاوت در دستگاه قضا عدالت فردی و اجتماعی مطرح است که عدالت فردی را در سلامت نفس و عدالت جمعی نیز انتظار می رود به شکل مناسبی رعایت شود.

فرماندار شهرستان بوئین زهرا اعلام کرد: مردم انتظار دارند رهنمودهای رهبری و سیاست کلان دستگاه قضایی اجرایی شود البته نظام قضایی بر استقلال قاضی تأکید دارد و قاضی هم باید در همین چارچوب آرای خود را صادر می کند که اقتباس از کتاب خدا و مجتهدین عالم و آگاه است.

وی خاطرنشان کرد: قاضی باید اصل را بر برائت بگذارد که این مهم در اجرای عدالت در جامعه نقش مهمی دارد.

قاسمی مدانی یادآورشد: حکومت اسلامی حکومت قانون است از این رو امید داریم که همفکری و همراهی میان همه دستگاه ها برقرار باشد تا در انجام وظایف خود موفق شویم.

در ادامه بابایی صالح نماینده بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده یادآورشد: درخواست هایی از من برای سفارش افراد وجود داشته ولی تلاش من بر این بوده است تا اجازه دهیم قضات به طور مستقل عمل کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها