فرمانده مرزبانی کردستان گفت: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در چهار ماه گذشته از ابتدای سال جاری در نوار مرزی استان 85 میلیارد ریال است.
کد خبر: ۸۸۹۳۶۲۷
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  سردار 'کیومرث شیخی' گفت: در راستای کنترل و رصد مرزهای استان، مرزبانان در این مدت در چند ماموریت اطلاعاتی و عملیاتی، 12 میلیون و 547 هزار و 500 نخ سیگارت خارجی و 278 هزار و 132 قلم لوازم آرایشی بهداشتی را کشف و ضبط کردند.
 
 
وی در ادامه به کشف بیش از 30 هزار لیتر مواد سوختی در بازرسی از محموله های مرزی در ماه های اخیر اشاره و اضافه کرد: با توجه به اینکه خروج مواد سوختی از کشور موجب اختلال در نظام اقتصادی می شود، مرزبانان با شدت با قاچاق کالا و سوخت برخورد می کنند.
 
 
شیخی ادامه داد: کشف 549 هزار و 780 عدد انواع مواد محترقه ، 27 هزار و 250 قلم دارو و هشت هزار و 633 ثوب البسه از دیگر اقدامات شاخص مرزبانی استان در چهار ماهه گذشته از ابتدای سال جاری بود.
 
 
وی با اشاره به دستگیری 281 عابر غیر مجاز در مرزهای استان، گفت: در این مدت 75 قاچاقچی و 58 متجاوز مرزی دستگیر و 53 دستگاه خودرو و موتورسیکت نیز توقیف شد.
 
 
وی ضمن تقدیر از همکاری مرزنشینان با مرزبانان در کنترل نوار مرزی، اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی رونق اقتصادی مناطق مرزی استقرار امنیت در این مناطق است و پایداری امنیت در مرزها تاثیر مستقیم بر اقتصاد و وضعیت معیشتی مرزنشینان دارد، بنابراین همه باید برای تثبیت امنیت در این مناطق همت کنیم.
 
 
انتهای پیام/7727
منبع ایرنا
ارسال نظرات