مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از راه‌اندازی کلینیک سیار دامپزشکی و دامپروری توسط کارشناسان بسیجی استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۳۶۴۱
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

به گزارش سازمان بسیج مهندسین کشاورزی  محمد علی امامی طی گفت‌وگویی با بیان اینکه جمعیت قابل توجهی از دام‌های سبک و سنگین در روستاهای مازندران وجود دارد، اظهار کرد: دوری راه، صعب‌العبور بودن مسیر برخی از روستاها و عدم امکانات مکفی موجب شده تا بسیاری از دام‌های سبک و سنیگن دامپروری‌های سنتی استان از آموزش‌ها و امکانات لازم برخوردار نباشند.

وی بهداشت دامداری‌های سنتی استان را مواجه با مشکلات زیادی دانست و افزود: نبود دانش و آگاهی از بهره‌برداری بیشتر و بهتر از دام و افزایش هزینه‌های تولید موجب شده تا تولید دامی در روستاهای استان کاهش یابد. 

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران تصریح کرد: اکثر دامداران مازندرانی به صورت سنتی مشغول به کار هستند که میزان بهره‌وری تولید دامی را کاهش داده است. 

امامی بی‌اطلاعی دامداران از روش‌های نوین دامداری را معضلی برای استان برشمرد و خاطرنشان کرد: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با درک درست از این موضوع اقدام به راه‌اندازی کلینیک سیار دامپزشکی و دامپروری کرده است و و از نیروهای بسیجی به عنوان اردوهای جهادی به مناطق دور افتاده و صعب‌العبور بهره خواهد برد


ارسال نظرات