خبرهای داغ:
معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

90 درصد جامعه دارای پرونده سلامت می شود/ شناسی 8 عامل منجر به 76 درصد از بیماری ها

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه 90 درصد جامعه هدف پرونده سلامت و مراقبت در حال تشکیل است گفت: کارشناسان باید برای کاهش عوامل خطر در حوزه سلامت و بهداشت افراد این جامعه تلاش کنند.
کد خبر: ۸۸۹۳۷۷۰
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، پیش از ظهر امروز در اولین همایش ملی تجارب برگزیده در حوزه بهداشت در گرگان با اینکه قدرت تفکر یکی از نعمت‎های خداوند است، اظهار کرد: بدون اطلاعات نمی‎توان فکر کرد لذا قبل از هر کاری باید با استفاده از تجربه و تخصص اقدام کرد.

وی افزود: در برخورد با مسئله باید ابتدا اطلاعات داشته باشیم دانشگاه و استاد وظیفه‎اش افزایش قدرت تفکر دانشجو است، باید تفکر خودمان را مبتنی با شواهد روی کاغذ آوریم، و از تجربه موفق دیگران نیز در رسیدن به موفقیت استفاده کنیم.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه برای حدود 90 درصد جامعه هدف پرونده سلامت و مراقبت در حال تشکیل است گفت: کارشناسان باید برای کاهش عوامل خطر در حوزه سلامت و بهداشت افراد این جامعه تلاش کنند و نگذارند منجر به بیماری و مرگ و میر شود.

سیاری ادامه داد:  باید 25 هزار نفر را وادار به فکر کردن کنیم، مسیر تفکر منطقی را باید به وجود آوریم تا به مراحل موفقیت دست پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: ۳۰ هزار بهورز و ۴۵ هزار کارکنان در حوزه بهداشت و درمان برای ارتقاء شاخصه‎های بهداشت و سلامت مردم فعالیت می‌کنند.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: هشت عامل منجر به چهار بیماری شده و این چهار بیماری ۷۶ درصد بیماری‌ها را تشکیل می دهد.

سیاری تصریح کرد: مصرف غذای ناسالم، مصرف دخانیات، کم تحرکی و مصرف الکل، فشار خون بالا، قندخون بالا، چربی خون بالا و کم تحرکی باعث چهار بیماری قلبی عروقی، سرطان، دیابت و بیماری‌های تنفس می‌شوند.

وی ادامه داد: چنانچه این هشت عامل کنترل شود می‌توانیم از مرگ نا به هنگام مردم جلوگیری کنیم و در نتیجه هزینه‌های درمان مردم هم کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها