مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه لردگان:
حجت الاسلام سید مهران کریم پور گفت: رابطه معنوی داشتن با حضرات معصومین انسان را از موانعی که دشمن ایجاد می کند و نجات می دهد.
کد خبر: ۸۸۹۳۷۷۱
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه لردگان ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت در جمع کارکنان و برادران وظیفه در سپاه ناحیه لردگان اظهار کرد: انس و الفت و همنشینی خیلی مهم است، یک رابطه معنوی داشتن با حضرات معصومین انسان را از خیلی از موانعی که دشمن ایجاد می کند و نجات می دهد.

حجت الاسلام سید مهران کریم پور، افزود: انس و الفت و رابطه معنوی با امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اثر عجیبی دارد بر زندگی انسان، به همین دلیل در آیات و روایات ما بر موضوع انتخاب همنشین تاکید خاصی شده است.

وی، ادامه داد: معصومین علیهم السلام می فرمایند: همنشین شدن با اهل علم، علم انسان را زیاد می کند و همنشینی با اهل صبر، صبر انسان را زیاد می کند و همنشینی با اهل فقر، شکر گذاری انسان را زیاد می کند.

کریم پور، گفت: هم نشینی با فقرا به هر جهت این را به یاد انسان می آورد که بگوید خدا را شکر به اندازه ای به من دادی که دست به سوی بندگانت دراز نمی کنم؛ وگر نه همه ما فقرای درگاه الهی هستیم.

این کارشناس مسایل دینی ادمه داد: امام علی (علیه السلام) می فرمایند: دوستان خوب مثل گلهای بهاری هستند که وقتی نسیمی وزیدن می کند بوی خوشی به مشام می رسد؛ بعد می فرمایند: همنشین بد مثل مردارند که وقتی نسیمی می آید بوی بدی به مشام انسان می رسد. همنشین بد هم در دنیا و هم در آخرت بوی بدشان انسان را رنج می دهد.

وی افزود: این روایت روانشناسانه حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) که می فرمایند: از سه چیز سوال کنید:1- قبل از اینکه بخواهید خانه ای بخرید ببینید همسایه ات کیست. 2- قبل از اینکه می خواهی راهی را انتخاب کنی ببین همراهت کیست. 3- قبل از اینکه بانگ رحیل به صدا در بیاید ببین توشه ات چیست.

وی با آرزوی عاقبت بخیری برای همه حاضران در جلسه انس با صالحان و مؤمنان و حرکت بر سیره معصومین علیهم السلام را توصیه کرد.

ارسال نظرات