صادق زاده گفت: شهرستان خاتم یکی از شهرستان های برتر در زمینه های آثار تاریخی،محیط زیست و منابع طبیعی است که اگر از این پتانسیل و ظرفیت های بالا استفاده شود میتواند در زمینه توسعه صنعت گردشگری در کشور زبانزد شود.
کد خبر: ۸۸۹۳۷۸۱
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم،شهردار هرات یکی از مهمترین مشکلات شهرستان در بخش گردشگری را مربوط به کمبود زیرساخت‌های اقامتی عنوان و اظهار داشت: نبود یا کمبود زیرساخت های مناسب اقامتی برای مسافران و گردشگران باعث شده است تا میزان اقامت مسافران در این منطقه کاهش یافته و نهایت اغلب مسافران به صورت رهگذری از این منطقه دیدار می کنند.
شهردار
هرات درباره صنعت گردشگری در شهرستان اظهار داشت: خاتم به علت وضعیت مطلوب آب و هوایی و وجود آثار تاریخی با قدمت طولانی می‌تواند به عنوان شهرستان هدف گردشگری برای بسیاری از شهرهای استان و حتی کشور انتخاب شود.

علی صادق زاده گفت: طبق گفته بسیاری از مورخان و تاریخ شناسان،شهرستان خاتم محل سکونت اولیه آریایی ها بوده و علت انتخاب این شهر توسط این قوم زمین حاصلخیر و اقلیم آب و هوایی مناسب در آن زمان است.

صادق زاده گفت: شهرستان خاتم یکی از شهرستان های برتر در زمینه های آثار تاریخی،محیط زیست و منابع طبیعی است که اگر از این پتانسیل و ظرفیت های بالا استفاده شود میتواند در زمینه توسعه صنعت گردشگری در کشور زبانزد شود.

شهردار هرات خاطر نشان کرد:بی توجهی به پتانسیل های گردشگری شهرستان باعث شده است تا از این ظرفیت به عنوان یک صنعت به گردشگری نگاه نشود و این موضوع عاملی باشد برای اینکه زیرساخت‌های گردشگری نیز در این منطقه توسعه چندانی نداشته باشد

وی گفت:با توجه به جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی شهرستان، ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب توریست داخلی و خارجی وجود دارد که البته این موضوع نیازمند سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها است.

کمبود زیر ساخت های اقامتی در خاتم

صادق زاده یکی از مهمترین مشکلات شهرستان در بخش گردشگری را مربوط به کمبود زیرساخت‌های اقامتی عنوان و اظهار داشت: نبود یا کمبود زیرساخت های مناسب اقامتی برای مسافران و گردشگران باعث شده است تا میزان اقامت مسافران در این منطقه کاهش یافته و نهایت اغلب مسافران به صورت رهگذری از این منطقه دیدار می کنند.

شهردار هرات با اشاره به اینکه جاذبه‌های گردشگری خاتم اقامتگاه مناسبی برای مسافران ندارد تصریح کرد: اقامتگاه‌های گردشگری شهرستان باید بومی سازی شده و این کار نیز باید با تشویق بخش خصوصی انجام گیرد.

بوم گردی باید تقویت شوند

صادق زاده افزود:طبیعت بکر و زیبا و بافت تاریخی روستاهای شهرستان می تواند موجب جذب گردشگران و تولید اشتغال برای جوانان این منطقه باشد لذا این مهم در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: نکته قابل توجه ثبت جهانی شهر یزد می باشد که به همت و همکاری مسئولین مرکز استان اتفاق افتاده که می توان به عنوان یک نقطه عطف از آن برای شهرستان استفاده کرد و اینکه باید مثلث یزد ،پاسارگاد ،میمند را با مرکزیت شهرستان خاتم مورد توجه قرار داد تا بتوانیم مسیر گردشگری و اقامت گردشگران را در شهرستان دنبال کنیم

شهردار هرات با اشاره به سیاست توسعه بوم گردی در کشور اظهار کرد: بوم گردی موجب تحول اقتصاد در بخش های زیر پوشش بومی و محلی می شود و با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان میتوانیم از این مهم برای رونق اقتصاد شهرستان بهره مند شویم.

توجه به زیرساخت جاده ها برای توسعه گردشگری

وی ترمیم و اصلاح زیرساخت‌های جاده‌ای و راه را از عوامل موثر بر توسعه صنعتی گردشگری در شهرستان عنوان و گفت: باید با توسعه و ساخت اقامت‌گاه‌های در سطح شهرستان زمینه اقامت مسافران را فراهم آوریم.

شهردار هرات یکی دیگر از راهکارهای توسعه پایدار شهری را سرمایه گذاری در بخش گردشگری دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امروزه صنعت گردشگری در برخی از کشورها به منبع اصلی کسب درآمد تبدیل شده و به عنوان صنایع پاک نامیده می شود و درصد قابل توجهی از سهم تولید ناخالص را به خود اختصاص داده لذا توجهی ویژه به پتانسیل های گردشگری هر شهر می تواند راهکاری مطمئن برای توسعه شهری باشد .

ارسال نظرات