خبرهای داغ:
ياسر متانت
آیت الله حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری
آیت الله حائری شيرازي در همايش تكريم امامزادگان در گلپايگان با اشاره به لزوم ضرورت دین اظهار داشت : اگر دین نباشد آنچه انسان برای امنیت هزینه می کند نتیجه ای جز دور شدن از امنیت ندارد.
کد خبر: ۸۸۹۳۸۰۸
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرنگار بسيج از گلپايگان به نقل از بیان نيوز آیت الله محمد صادق حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق شیراز در همایش تكريم امامزادگان بقاع متبرکه که در حسینیه ناصر بن علی و هفده تن گلپایگان برگزار شد با اشاره به لزوم ضرورت دین اظهار داشت : اگر دین نباشد آنچه انسان برای امنیت هزینه می کند نتیجه ای جز دور شدن از امنیت ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: امنیت غیر از ساختن هواپیماست زیرا هواپیما با علم تجربی ساخته می شود و امنیت با علوم انسانی محقق می گردد.

وی با اشاره به اهمیت علوم انسانی و شناخت انسان افزود: علوم انسانی را باید ادیان بنویسند و امنیت را باید ادیان بنویسند و فرمولی که اکنون نوشته شده و تکیه بر علم تجربی می کند امنیت را کم کرده است.

وی با مقایسه به تهدیدات بشر از گذشته تا کنون بیان داشت : اکنون تهدیدات جوامع با موشک های پیشرفته و کلاهک های هسته ای صورت میگیرد و جوامع در تهدید بسر می برند و این نتیجه دور کردن جوامع از علوم انسانی می باشد.

آیت الله حائری ضمن توجه ویژه به ادیان در احقاق امنیت گفت: در سایه دین نیمی از امنیت در خود کنترلی محقق می شود و نیم دیگر امنیت در سایه علوم تجربی و کنترل دشمن دفاع از خود محقق می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه علم هیچ گونه ابزاری برای جلو گیری از ظلم ندارد بیان داشت:دین با دعوت انسانها به توحید و وعده بهشت و مجازات جهنم و یادآوری نامه اعمال، انسانها را از ظلم و جور به یکدیگر باز میدارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دین انسان را به دوری از ظلم به دیگران و مورد ظلم دیگران قرار نگرفتن و جلو گیری از تجاوز ظالم و تجاوز قدرتمندان به مظلومان جامعه دعوت می کند.

وی بیان کرد: فلسفه خلقت انسان رسیدن به رحمت رحماني و رحیمي است و این امر در سایه باور و اعتقاد قلبی که پس از سالها در انسان ایجاد می شود محقق خواهد شد .


ارسال نظرات
آخرین اخبار