خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان
سرهنگ فروزاد در حاشيه اولین دوره بازیهای بومی و محلی گلپايگان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب بیان داشت : اگر به موقع بتوانیم به وظیفه خود در بحث ورزشی عمل کنیم ، به نوعی ترجمان فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص آتش به اختیار است .
کد خبر: ۸۸۹۳۸۱۲
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۵

به گزارش خبرنگار بسيج از گلپايگان به نقل از بیان نيوز سرهنگ دوم پاسدار محمود فروزاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان در پایان اولین دوره بازیهای بومی ومحلی که به همت تربيت بدني سپاه گلپايگان و همكاري برخي ادارات شهرستان در شامگاه جمعه در پارک جنگلی شهرستان گلپایگان و استقبال کم نظیر خانوادها برگزار شد اظهار داشت : هماهنگی و تعامل بسیار خوبی بین ادارات برگزار کننده این مراسم انجام شد و در نتیجه این امر مراسم با استقبال بسیار خوب صورت گرفت.

وی با اشاره به لزوم احیای بازیهای بومی محلی بیان کرد:با توجه با اینکه همه ما تاکید بر سبک زندگی ایرانی اسلامی داریم میطلبد که نگاه ویژه ای به بازیهای بومی و محلی صورت گیرد.

سرهنگ فروزاد گفت: برنامه و ورزش های جدیدی که نسل جدید ما با آن مواجه هستند ورزشهایی است که کاملا ضد ورزشی و بی تحرک می باشند.

وی با اشاره به تنوع ورزشهای بومی در مناطق مختلف اظهار کرد: ورزشهایی هست که در سالهای نه چندان دور توسط طیف های مختلف مردم و رده های سنی انجام میشد ولی متاسفانه ورزشهایی که اکنون هست با سبک زندگی ایرانی اسلامی مغایرت دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج با اشاره به فراموش شدن برخی ورزشهای بومی بیان کرد: هدف از برگزاری این مراسم به نمایش گذاشتن بازیهایی با سبک ایرانی- اسلامی که سر شار از تحرک و شادی و هیجان هستند می باشد.

ود در ادامه عنوان کرد: اولین دوره از بازیهای بومی محلی در قالب شش رشته که شامل طناب کشی، زو ،بنماز ، ورزش باستانی و هفت سنگ و گونی بازی است در گلپایگان انجام شد.

سرهنگ فروزاد افزود:روز گذشته اولین جشنواره بازیهای بومی محلی خواهران در سطح استان اصفهان انجام شد و شش گروه از ورزشکاران بسیجی شهرستان گلپایگان نیز در این مسابقات حضور پیدا کردند و تیم طناب کشی خواهران در این مسابقات به نائب قهرمانی دست یافت.

وی هدف از برگزاری اینگونه مراسمات را ایجاد تحرک و پویایی جدید مطرح کرد و گفت :ورزشهای بومی و محلی،پویایی و تحرک خاصی دارد و ضد ورزش های بی تحرک وضد ورزش کامپیوتری است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب بیان داشت : برگزاری اینگونه برنامه ها نشان می دهد که با حداقل امکانات می توان بهترین استفاده را داشت و اگر بموقع بتوانیم به وظیفه خود در بحث ورزشی عمل کنیم ، بنوعی ترجمان فرمایش رهبر معظم انقلاب (مدظله عالی ) در خصوص آتش به اختیار است .

وی در خاتمه ضمن اشاره به حضور پر رنگ مردم در اولین دوره بازیهای بومی ومحلی بیان کرد: چنانچه همراهی مسئولین محلی باشد سپاه گلپایگان آمادگی انجام مراسمات را درمناطق مختلف شهرستان دارد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها