آقاپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با«بسیج»:

حذف مالیات برای تولیدکنندگان مسکن، رکود را از بین می برد

معصومه آقاپور گفت: ایران در بخش مسکن، با رکود تورمی مواجه است که از بدترین شرایط اقتصادی برای یک کشور تعریف می شود.
کد خبر: ۸۸۹۳۸۱۹
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۱

معصومه آقاپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره تعیین مالیات برای تولیدکنندگان مسکن گفت: برای تغییر زیرساخت های نادرست مالیاتی، در کمیسیون مقدماتی را فراهم کردیم که هنوز در قالب یک طرح است و دولت لایحه ای برای آن ارائه نکرده است. این طرح همان مشخص کردن زمان بندی برای گرفتن مالیات از اقشار مختلف جامعه است که البته برای تولیدکنندگان مسکن به صورت جزئی پرداخته شده است.

وی افزود: یکی از مورد های مورد مطالعه کمیسیون در خصوص آمایش و دیدگاه های متفاوت از زوایای مختلف نسبت به گرفتن مالیات بود. اولین گامی که کمیسیون برداشت، حذف مالیات علی الراس بود که با تلاش های نمایندگان صورت گرفت. دلیل حذف آن هم بحث مساوات است که چنین موضوعی در مباحث مالیاتی وجود ندارد.

آقاپور عنوان کرد: مالیات در بخش مسکن با دیگر مالیات های شاخه های اقتصادی متفاوت است. با فرهنگی که در کشور ایران وجود دارد و ساختاری که بر مسکن ما حاکم است، از قدیم این موضوع عرف بوده که اسناد و مدارک در اختیار صاحبان ملک قرار می گیرد و بعد ها به فرزندان آنان می رسد. طرز نگهداری اسناد و مدارک املاک، به شیوه نادرستی باب شده است چراکه حکومت از دارایی های مردم به طور کامل آگاهی ندارد و برای برنامه ریزی های بلند مدت دچار مشکل می شود.

این نماینده اظهار داشت: ایران در بخش مسکن، با رکود تورمی مواجه است که از بدترین شرایط اقتصادی برای یک کشور تعریف می شود. حال با رکودی که وجود دارد اگر مالیات گرفته شود وضعیت حتی از خط قرمز هم بحرانی تر خواهد شد. بنابراین اگر مالیات از بخش تولیدی مسکن حدف شود شرایط برای رهایی از رکود فراهم خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار