دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا بیان داشت: مسیر سربازی امام زمان (عج) از مسیر سربازی ولایت فقیه می‌گذرد، وظیفه ما این است که، ولی فقیه خود را خوب بشناسیم.
کد خبر: ۸۸۹۳۹۰۲
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی در اختتامیه گردهمایی توجیهی آموزشی مربیان مهدویت استان‌ها اظهار داشت:  در کنار توسلات رزمندگان، روحیه جهادی، مجهز شدن، ساماندهی با تفکر و تعقل بود، ولی اساس پیروزی ما در جنگ قدرت معنوی و ایمان به خدا و امام (ره)به عنوان رهبر انقلاب بود و این ایمان حرف و اول آخر را در جنگ زد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: ما هم‌اکنون در مقیاس جهان اسلام و داخلی دچار یک نوع نفاق هستیم. در مقیاس جهانی سعودی‌ها خود را رهبر جهان اسلام و عرب می‌دانند بطوری که نه‌تنها با انقلاب ما بلکه با تفکر شیعی و مهدویت مشکل دارند و معتقدند مروج اسلام اصلی هستند.
 
وی با اشاره به اینکه در داخل کشور بعضاٌ کسانی هستند که در سخنرانی خود جامعه را به سمت اختلاف و ایجاد دودستگی سوق می‌دهند، گفت: مسیر سربازی امام زمان (عج) از مسیر سربازی ولایت فقیه می‌گذرد، وظیفه ما این است که، ولی فقیه خود را خوب بشناسیم و به نسل جدیدمان تدابیر ایشان، مکتب اسلام ناب و حکومت ولایت فقیه را منتقل کنیم تا بتوانیم دفاع جامعی از انقلاب و رهبری خود کنیم، چون ما براساس این مکتب انقلاب کردیم.
 
وی با بیان اینکه حوزه معرفت، محبت، مقاومت و اقدام و عمل اساس تربیت فرهنگ مهدوی است، گفت: محبت نخستین حوزه است و اگر بتوانیم محبت حضرت مهدی (عج) را در قلب و روح دانش‌آموزان خود نهادینه کنیم بسیار مؤثر است هرچند تأثیرگذاری محبت شاید موقت باشد اما وقتی به حوزه معرفت برسد، دائمی می‌شود.
 
سرلشکر رحیم‌صفوی با بیان اینکه منظور از حوزه مقاومت، شادابی و نشاط و جسمانی است چراکه جامعه منتظر حضرت مهدی (عج) باید یک جامعه آماده قیام باشد، ادامه داد: یکی از مشکلات فضای مجازی این است که تلفن‌های همراه و شبکه‌های اجتماعی همه‌چیز جوانان شده که البته باید از این حوزه برای ترویج مباحث مهدوی استفاده کنیم اما دشمنان ما بهتر از آن استفاده می‌کنند.
 
وی درباره ضروریات نظام آموزشی فعلی گفت: فقدان متون آموزشی متناسب چه در دوره عمومی و چه در دوره دانشگاهی برای ترویج "فرهنگ مهدویت" از مشکلات نظام آموزشی است و علاوه بر این تربیت معلمان و استادان شایسته امری ضروری است. باید معارف مهدویت را تبدیل به فیلم، تئاتر و هنر کنیم چراکه این حوزه‌ها جذاب است و ما در این حوزه‌ها کوتاهی کرده‌ایم.
 
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه بهره‌گیری از دانشجویان خارجی دانش‌آموخته در ایران، اعزام اساتید متخصص به کشورهای اسلامی، ترجمه متون مهدویت به زبان‌‌های مختلف از دیگر ضروریات است، تاکید کرد:‌ مساجد شیعی در آمریکا بعد از انقلاب 10 برابر شده است، به‌فضل الهی در آمریکا و انگلیس، اسلام و مکتب جعفری و اعتقاد به اهل‌بیت و مهدویت پس از انقلاب اسلامی گسترش داشته و ما باید در مبارزه فرهنگی خود در راستای ترویج فرهنگ مهدویت ابتدا از کشورهای پیرامونی و سپس سایر کشورها اقدام کنیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها