خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

توسعه حرم حضرت موسی مبرقع(ع) از برکات سفر رهبری به قم است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: طرح توسعه حرم حضرت موسی مبرقع(ع) از برکات سفر رهبر معظم انقلاب به شهر قم است و ظرفیت خوبی در این زمینه ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۸۹۳۹۱۴
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم ظهر امروز در همایش تکریم و بزرگداشت حضرت امامزاده موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) در مجتمع فرهنگی آموزشی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد، با اشاره به راه حل مشکلات اقتصادی در جامعه اظهار کرد: یکی از راهکارهای حل مشکلات اقتصادی توجه به گردشگری مذهبی است، اکنون بیشتر گردشگران مذهبی کشورمان، مجموعه ارادتمندان به اهل‌بیت(ع) از کشورهایی همچون عراق، پاکستان و هندوستان هستند.

وی ادامه داد: اگر گردشگری مذهبی را از کشور حذف کنیم، آمار قابل ارائه ای را در زمینه حضور گردشگران در کشورمان نداریم، اکنون که استکبار هر روز بیشتر از گذشته بر تحریم‌ها می‌افزاید، باید به اقتصاد مقاومتی توجه کنیم، یکی از مولفه‌های این اقتصاد، گردشگری مذهبی است و محور این گردشگری امامزاده‌ها هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: اگر امامزاده‌ها بخواهند نقشی در فرهنگ و اقتصاد ایفا کنند، باید به زیرساخت‌های امامزاده‌ها توجه شود، 20 امامزاده در استان قم داریم که حتی یک چراغ هم به این امامزاده‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی اضافه نشد.

حسینی مقدم با اشاره به طرح توسعه حرم امامزاده موسی مبرقع(ع) اظهار کرد: با احداث این طرح به دنبال تبدیل کردن این امامزاده به قطب سوم فرهنگی شهر قم پس از حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح توسعه حرم حضرت موسی مبرقع(ع) از برکات سفر رهبر معظم انقلاب به شهر قم است و ظرفیت خوبی در این زمینه ایجاد شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار