نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: گره گشایی از مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی در حکم عمل به اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل برای رونق تولید و اشتغال است.
کد خبر: ۸۸۹۳۹۳۲
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بیت‌الله عبدالهی در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری کرده‌اند باید به جد برای تحقق آن تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه عده‌ای به شعار سال در حد حرف عمل می‌کنند ولی در عمل اصلا چیزی برای گفتن ندارند، اظهار کرد: اگر برای سرمایه‌گذاران مانع‌ تراشی نکرده و گره مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی را بگشاییم به این شعار عمل کرده ایم.
عبدالهی با انتقاد از برخی از مسئولان ادارات که از وظایف خود در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال شانه خالی می‌کنند، یادآوری کرد: همه در تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نقش داریم و حداقل می توان با امیدوار کردن و همکاری با سرمایه‌گذاران در این راستا نقش خود را ایفا کرد.
وی در خصوص توسعه معادن اهر و هریس و عملکرد برخی مسئولان در این زمینه ادامه داد: برخی با برخوردهای ناشایست و سخت‌گیری‌های بی‌مورد جلوی پیشرفت اهر را گرفته‌اند.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولانی که در توسعه منطقه و این شهرستان سنگ‌اندازی کرده و مانع پیشرفت می‌شوند هیچ علاقه‌ای به کشور و نظام ندارند، گفت: آن دسته از مسئولانی که بی‌خود و بی‌جهت برای سرمایه‌گذاران مانع ‌تراشی کرده و تنها ساعتی در ادارات حضور می‌یابند، لایق مسئولیت نیستند.
عبدالهی افزود: این افراد برای سرمایه‌گذاری که قصد دارد تا برای 600 نفر از جوانان منطقه اشتغال ایجاد کند، مانع‌ تراشی می‌کنند.
وی با انتقاد از تعطیلی معدن مس انجرد طی سال های گذشته، گفت: این معدن یک پتانسیل بزرگ اقتصادی برای اهر است که با کمک فرماندار و شورای تامین این شهرستان دوباره راه‌اندازی شد.
نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خواستار حل مشکل تردد خودروهای ارس پلاک در اهر و هریس شد و اظهار کرد: بنده به نوبه خود پیگیری می کنم تا مجوز تردد این خودروها برای تامین آسایش و راحتی شهروندان صادر شود.
عبدالهی یادآوری کرد: منابع آبی مورد نیاز آب شرب در سد ستارخان باید در سد حفظ شود و مازاد آن در اختیار کشاورزی و صنایع اهر قرار گیرد.
وی یکی از محورهای توسعه هر منطقه و شهرستان را داشتن جاده مناسب و ایمن دانست و گفت: اتمام بزرگراه اهر – تبریز جرقه‌ای در توسعه اهر و منطقه ارسباران بوده و اگر جاده‌های این شهرستان ایمن باشد، به طور قطع سرمایه گذاران برای سرمایه‌گذاری علاقه‌مند خواهند شد.
نماینده اهر و هریس در مجلس با اشاره به آسفالت جاده اهر – تبریز اظهار کرد: تا پایان امسال قول آسفالت 35 کیلومتر از این جاده از سوی مسئولان داده شده است.
عبدالهی افزود: توسعه مناطق شهری و روستایی تنها با مشارکت و همکاری مسئولان و مردم محقق می‌شود.
وی ایجاد سدهای معیشتی در اهر و هریس، پیگیری خط آهن اهر، ایجاد فرمانداری ویپه، منطقه ویپه اقتصادی، توسعه معادن اهر و هریس، توسعه و افزایش تجهیزات بیمارستاهای اهر و هریس و توسعه صنایع و کشاورزی منطقه را از برنامه های خود اعلام کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها