یکی از ابعاد زندگی امام رضا (ع) بعد اخلاقی و رفتارهای ایشان است، فضائل اخلاقی ایشان به گونه‌ای بود که دشمنان را نیز شیفته خود می‌کرد.
کد خبر: ۸۸۹۳۹۵۴
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در مراسم اختتامیه همایش کرامت انسانی از منظر رضوی، با اشاره به کلام خداوند گفت: خدا در قرآن کریم، کرامت و حیثیت ذاتی انسان را به صرف انسان بودنش مورد تاکید قرار داده است.

ناصر مقدم این کرامت را از روح الهی عنوان کرده که در انسان دمیده شده و افزود: به همین جهت خداوند وی را خلیفه خود بر روی زمین قرار داده است.

وی ائمه را نور واحد و مشعل فروزانی از نور الهی دانسته و تاکید کرد: خالق انسان و جهان دفاع از حقوق انسان را بالاترین شأن رسیدن به کرامت انسانی می‌داند و مناعت طبع از ارزش‌های وجودی انسان است و نباید خدشه‌دار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از ابعاد زندگی امام رضا (ع) بعد اخلاقی و رفتارهای ایشان است، افزود: فضائل اخلاقی ایشان به گونه‌ای بود که دشمنان را نیز شیفته خود می‌کرد.

مقدم در ادامه با اشاره به شیوه برگزاری همایش کرامت انسانی از منظر رضوی اضافه کرد: فراخوان این همایش در سه محور شامل معرفی، تولید و انتشار آثار برتر در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) منتشر شد.

وی با اشاره به تاریخچه این همایش در سال‌های گذشته گفت: این همایش از سال ٨٦ آغاز به کار کرد و تا سال ٩٠ با عنوان جلوه‌های معرفتی در مناظرات و بیانات رضوی برگزار می‌شد، از سال ٩١ تا ٩٣ با عنوان همایش علمی- پژوهشی منزلت خانواده وسبک زندگی در فرهنگ رضوی ادامه پیدا کرد، سال ٩٤ با عنوان نماز در آموزه‌های رضوی تداوم یافت و در سال‌های ٩٥ و ٩٦ نیز عنوان همایش به کرامت انسانی از منظر رضوی تغییر یافته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره دریافت ٦٠ مقاله در این همایش افزود: مقالات ارسالی از استان‌های زنجان، اصفهان، قم، چهار محال و بختیاری، تهران، آذربایجان شرقی بوده و امسال نیز همچون سال قبل آثار برگزیده در قالب کتابی چاپ و منتشر می‌شود.

ارسال نظرات