رئیس اداره نظارت بر حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان:

شکارگونه‌های جانوری خیانت به نسل‌های آینده و فرزندان است

مقابله با شکارچیان غیرمجاز جزو وظایف اصلی محیط ‌بانان می باشد، شکارگونه‌های جانوری خیانت به نسل‌های آینده و فرزندان است.
کد خبر: ۸۸۹۳۹۵۶
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره نظارت بر حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست هیچ مجوز شکاری در خصوص حیات‌وحش صادر نکرده است.

قره‌چلو افزود: مجوز شکارچهارپا در صورت صلاحدید سازمان حفاظت محیط زیست و دستورالعمل‌های ابلاغی در شش ماهه دوم سال صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: صدور مجوز شکار و صید فقط به چهارپایانی که رشد زاد و ولد داشته‌اند اختصاص می‌یابد و به حیات‌وحشی که در معرض انقراض و تعداد اندک گونه هستند اطلاق نمی‌شودودر استان با توجه به شرایط موجود هیچ‌گونه مجوزی برای شکار صادر نشده است.

این مسئول، مقابله با شکارچیان غیرمجاز را جزو وظایف اصلی محیط ‌بانان عنوان کرد و گفت: شکارگونه‌های جانوری خیانت به نسل‌های آینده و فرزندان است.

وی با تاکید بر اینکه در صورت فراهم بودن شرایط مجوز شکار صادر می‌شود، افزود: بسیاری ازگونه‌های جانوری در خطر هستند و در این شرایط باید با دقت از آن‌ها محافظت شود؛ چراکه گونه‌های جانوری ثروت‌هایی هستند که به خطر انداختن امنیت آن‌ها خیانت بزرگی است که انسان در حق خود می‌کند.

قره‌چلو تصریح ‌کرد: محیط‌بانان با دقت بر مناطق حفاظت شده وشکارممنوع نظارت دارندو شکارچیان غیرمجاز بدانندکه اجازه تخلف به آن‌ها داده نمی‌شود..

ارسال نظرات