همزمان با اختتامیه همایش رضوی در زنجان از وزیر بهداشت به پاس خدمات وی در پاسداشت کرامت انسانی تقدیرشد.
کد خبر: ۸۸۹۳۹۶۳
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مراسم اختتامیه دومین همایش علمی- پژوهشی کرامت انسانی در آموزه‌های رضوی زنجان با حضور همزمان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار، امام جمعه زنجان و معاون سیاسی استاندار برگزار شد.

در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه امام جمعه و نیز استاندار زنجان به پاس خدمات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیشاهنگی برای احسان و کرامت در میان مردم و کمک به آنان، لوح تقدیری به همراه یک جلد کتاب حافظ نفیس و یک قبضه شمشیر طرح ذوالفقار اهدا کردند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در این مراسم گفت: تنها موجودی که تاج کرامت بر سر او نهاده شده، انسان است.

آیت‌الله خاتمی نمونه عینی این کرامت را پیامبر و امامان معصوم(ع) عنوان کرده و افزود: پیامبر فقط در مورد دو نفر از عنوان "پاره تن" استفاده کرده است، اول در مورد حضرف فاطمه(س) و دوم درباره امام رضا(ع) و این نشان از جایگاه آن حضرت در پیش پیامبر دارد.

همچنین استاندار زنجان در این مراسم گفت: زنجان در کنار شناسنامه ماندگار خود به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی، فداکاری بسیاری در زمینه بذل جان و مال دارد.

اسدا... درویش امیری احسان، وقف، بخشش، اهدا و گذشت از جان و مال را فرهنگ نهادینه شده در جامعه زنجان دانست و افزود: در همه سطوح از فقیر تا غنی این بخشش معنا دارد و از این منظر باید زنجان را سرزمین کرامت و بخشش معرفی کرد.

گفتنی است، در حاشیه دومین همایش علمی- پژوهشی کرامت انسانی در آموزه‌های رضوی، سه جلد کتاب دانشنامه رضوی نیز رونمایی شد.

همچنین دفتر خبرگزاری فرهنگ رضوی در زنجان نیز افتتاح شد و زکیه محمدی به عنوان مسئول این خبرگزاری در زنجان از سوی سید جلال فیاضی، مدیرعامل خبرگزاری فرهنگ رضوی حکم مسئولیت گرفت.

لازم به ذکر اشت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت همراه از نمایشگاه عکس‌های قدیمی یادگاری از سفر به مشهد که در گالری هنر فرهنگسرای امام(ره) دایر بود نیز بازدید کردند.

ارسال نظرات