خبرهای داغ:
در گرامیداشت دهه کرامت

برگزاری یادواره 83 شهید شهر بسطام+تصاویر

در بزرگداشت دهه کرامت، یادواره 83 شهید شهر بسطام در صحن امامزاده محمد این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۴۰۱۲
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در بزرگداشت دهه کرامت و عملیات مرصاد، بیست و هشتمین یادواره 83 شهید شهر بسطام با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم شهرستان شاهرود در صحن مقدس امامزاده محمد شهر بسطام برگزار شد.

در این مراسم که ائمه جمعه و جماعات، نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، معاون فرماندار و بخشدار بسطام و فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده معظم شهدا و ایثارگران حضور داشتند، حجت الاسلام سیدعلی رضوی نسب امام جمعه بسطام در سخنانی با اشاره به فضا و مکان و زمان نورانی برای حضور در محضر شهداست اظهار کرد: رهبر انقلاب فریضه و عین واجب برمیشمرن زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدا را و اهمیت زنده نگهداشتن این محافل را یاد آوری می کنند که وظیفه شرعی خود را انجام می دهیم و این تکلیف بر دوش همه ماست.

وی افزود: در محفل شهدا حاضریم و در سفره با کرامت شهدا نشسته ایم و در جوار امامزاده که سرمایه بزرگ و گنج گران قیمت برای شیعیان و سرمایه معنوی به فرموده رهبر انقلاب هستند و دو امامزاده در شهر بسطام این سرمایه عظیم و ذخیره و پناه ما هستند.

امام جمعه بسطام خاطر نشان کرد: امشب یاد 83 شهید این دیار که سرمایه بزرگی هستند که به رخ عالم می کشیم و مملکت اسلام و مذهب و دین و انقلاب و ولایت را حفظ کردند و می کنند.

وی با خیرمقدم از طرف خانواده شهدا به همه شرکت کنندگان در محفل شهدا با اشاره به ایجاد موقوفه ای برای برگزاری یادواره شهدا و ارتحال امام در بسطام گفت: با سرمایه گذاری 45 میلیون تومانی خانواده شهدا در صندوق قرض الحسنه زمینی خریداری شده در جوار هتل شهر مخصوص برگزاری یادواره شهدا و ارتحال امام که نیاز به همکاری همه برای تکمیل آن است تا باقیات الصالحاتی برای همه باشد.

در این مراسم حاج علی مالکی نژاد جانباز و مداح و شاعر اهل بیت(ع) در وصف شهدا و دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به شعرخوانی و مدیحه سرایی پرداختند.

سخنرانی حجت الاسلام طائب با موضوع زنده بودن شهدا و ادامه دادن راه آنها پایان بخش این مراسم شهدایی بود.

این مراسم به همت پایگاه های بسیج کربلا و شهدا، حوزه بسیج روستایی کربلا بسطام و خادمین امامزاده محمد و ستاد برگزاری یادواره شهدا شهر بسطام به یاد و خاطره 83 شهید این شهر از جمله شهیدان: حسن کاملی، احمد صفاری، علی نگهبان، علی میقانی، محمود خدامی، محمود حاج قاسمی، محمدرضا حلاجان، محمد محمدی، محمد حاج قاسمی، حمید متحدی، رجبعلی حاج حسنی، مصیب رفعتی، علی اکبر متحدی، علی اکبر گلپایگانی و علی بختیاری برگزار شد.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها