خبرهای داغ:
در نشستی مشترک مطرح شد؛

برنامه‌های بهزیستی و سپاه نبی‌اکرم(ص) کرمانشاه درمقابله با اعتیاد

در نشست مشترک مسئولین بهزیستی و سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه برنامه‌های این دو نهاد در مقابله با معضل اعتیاد مطرح و ارائه شد.
کد خبر: ۸۸۹۴۰۳۸
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج ازکرمانشاه، نشست مشترک برنامه ریزی و هماهنگی اقدامات مشترک بهزیستی، سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با حضور مسئولان این دستگاه به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در محلات حاشیه ای شهر در محل اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

 

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در این نشست اظهار داشت: سازمان بهزیستی در موضوع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی به خصوص اعتیاد در سه سطح خدمات ارائه می دهد.

 

دکتر امید قادری ابراز کرد: آموزش پیشگیری از اعتیاد، مداخله از طریق مراکز خانه های بهبودی(مراکز گذری)، کاهش آسیب، ماده 16 و بازتوانی معتادان از طریق حرفه آموزی، پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و پرداخت حق بیمه از جمله خدمات ارائه شده از سوی بهزیستی است.

 

سرهنگ مجتبی بیاتی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه نیز در این نشست عنوان کرد: در برنامه ریزی های سپاه برای جلوگیری و کنترل آسیب های اجتماعی در محلات حاشیه ای مانند آقاجان، ملاحسینی، حکمت آباد، باغ ابریشم، دولت آباد، شهرک مهدیه، روستای بوژان در هرسین، محله اسلام آبادغرب شهرستان کنگاور آسیب هایی احصاء شده اند که از شایع ترین آنها اعتیاد است.

 

به گفته این مقام مسئول، آسیب اعتیاد در اولویت کارهای پیشگیرانه و مداخله ای قرار می گیرد و در بحث مداخله برای درمان معتادان نیز افراد دارای سوء مصرف مواد مخدر از طریق کمپ های تحت نظارت بهزیستی اقدام خواهیم کرد.

 

سرهنگ یباتی افزود: در طرح هایی که اولویت کار سپاه برای مقابله با اعتیاد است ظرفیت احداث پایگاه خدمات اجتماعی و سلامت اجتماعی از سوی سپاه وجود دارد.

 

سرهنگ بهرام میرزایی معاون فرهنگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه نیز گفت: بسیج حضور همه جانبه ای در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

 

به گفته وی، بسیج به صورت محله محور و با تخصص های مختلف وارد عرصه مقابله با آسیب اجتماعی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار