آزمایش‌ها نشان داده است؛

سم گلایفوسیت در معروف‌ترین برندهای بستنی‌های آمریکایی

انجمن مصرف کنندگان ارگانیک در آمریکا، به دلیل اینکه تغذیه گاوها از غلات دستکاری ژنتیکی شده، اعلام کرده این ماده در بستنی‌ها نفوذ کرده و روزنامه تایمز بیان کرده که ۹۰ درصد بستنی‌های شرکت آلوده به گلایفوسیت است.
کد خبر: ۸۸۹۴۱۱۹
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، انجمن مصرف کنندگان ارگانیک در آمریکا علیرغم آنکه آژانس حفاظت محیط زیست این کشور، میزانی مشخصی از گلایفوسیت را مجاز دانسته، استدلال می‌کند که هر گونه آلودگی محصولات به این ماده سرطان‌زا غیرضروری و بسیار خطرناک است.

انجمن مصرف‌کنندگان ارکانیک، از شرکت تولید بستنی Ben & Jerry’s درخواست کرده است تا از این پس، برچسب "بستنی طبیعی و ارگانیک" را از روی پاکت این محصولات بردارد زیرا بستنی‌های تولید شده از شیر گاوهایی تهیه می‌شود که عمده تغذیه‌شان از غلات دستکاری ژنتیکی شده، بوده است.

همچنین دیگر افزودنی‌هایی نظیر کره بادام زمینی یا خمیر کوکی استفاده شده، حاوی مواد تشکیل دهنده‌ای است که با علف‌کش‌های سرطان‌زا سم پاشی شده‌اند، بنابراین ممکن است منبعی از گلایفوسیت در بستنی‌ها موجود باشند.


گلایفوسیت به عنوان یک علف‌کش سرطان‌زا در کالیفرنیا نامگذاری شده و سازمان بهداشت جهانی نیز همچنین این ماده را به عنوان "سرطان‌‌زای احتمالی" شناسایی کرده است؛ مونسانتو همچنان به مبارزه با اتهامات علیه این نوع مواد که درآمد زیادی برایش دارد، می‌پردازد و ادعا می‌کند که گلایفوسیت برای مصرف انسان مناسب است.  

اخیرا روزنامه تایمز از آلوده بودن بستنی‌های شرکت Ben & Jerry’s به گلایفوسیت، گزارشی تهیه کرده که موجب بدبین شدن مشتریان به این محصولات شده است.

طبق گزارش روزنامه تایمز، این برند بستنی یکی از معروف‌ترین برندها در آمریکاست اما آزمایشات نشان داده 90 درصد بستنی‌های این شرکت، دارای سم گلایفوسیت بوده‌اند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار