حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فرزی گفت: راهیان نور یک حرکت مناسب برای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و بیان خدمات نظام به مردم است.
کد خبر: ۸۸۹۴۱۷۱
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی فرزی» مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: راهیان نور یک حرکت مناسب برای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و بیان خدمات نظام به مردم است. استان‌های میزبان راهیان نور غرب و شمال غرب، هر کدام برای میزبانی و مستقر شدن قرارگاه رسانه ای راهیان نور،‌ در آن استان رقابت داشتند.
 
 
 
مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان افزود:‌ معتقد بودیم مجموعه رسانه‌ای راهیان نور باید در کردستان به عنوان محوری‌ترین مسیر دفاع مقدس در غرب کشور قرار می‌گرفت که این افتخار شامل حال این استان فرهنگی شد. شایستگی و قابلیت استان بیش از اتفاقات رخ داده است. کردستان فرصت‌ها و محدودیت‌هایی را توام دارد. شاید مسئولان استان در همه محافل مختلف فرهنگی از جمله راهیان نور حضور نداشته باشند اما این دلیل بر عدم توجه آن‌ها نیست بلکه بخاطر گستردگی فعالیت‌های آن‌هاست که در این استان رخ می‌دهد.
 
 
 
حجت‌الاسلام فرزی افزود: سلسله روحانیت اهل تسنن یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین جریانات فرهنگی این استان است. روحانیتی که غریب به 50 شهید تقدیم به انقلاب اسلامی کرده که هرکدام از این عزیزان واقعاً منحصربه فرد هستند که بر اساس دستور آیت‌الله شاهردوی ما یادمان و یادبود هر 50 شهید روحانی را برگزار کرده و محصولات فرهنگی خوبی در اختیار مرکز بزرگ قرار گرفته و همچنین محتواهایی در این مرکز در دست تولید است.
 


مشاور عالی نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: در موضوع ترویج فداکاری‌های علمای اهل سنت باید به همه علمای شهرستان‌های کردستان توجه داشت. روحانیان ویژه و خاصی در منطقه قوم کُرد شامل شمال کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی داریم که حرف‌های زیادی دارند و در راس این علما در کرمانشاه «ملا قادر قادری» است.
 
وی خاطر نشان کرد: خانواده شهیدان شیخ الاسلام و برهان عالی حرف‌های خیلی خوبی برای گفتن دارند. خانواده‌های شهدای روحانی دفاع مقدس مانند ملاحیدر فهیم از شخصیت‌های منحصر به فردی هستند که اتفاقات فوق العاده و تاثیرات عجیبی برای آن‌ها رخ داده است. شاید این شرایط در سطح کشور بدون نمونه باشند. «ملاحیدر فهیم» یک روحانی در حد افتاء است که پیرمردی محاسن سفید بود. ایشان را بین زندگی و دشنام دادن به حضرت امام (ره) مخیر می‌گذارند. ایشان قبول نمی‌کنند و می‌فرمایند بنده مرید حضرت امام هستم و توهین نمی‌کنم.
 
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: در بین روحانیت اهل سنت شخصیت‌های بسیاری وجود دارند که بخاطر انقلابی‌گری و حرکت در مسیر اصیل انقلاب و امام خمینی (ره) در مسجد به همراه قرآن و کتاب و ادعیه سوزانده شده‌اند، نباید به علمای اهل سنت کم توجهی شود. همچنین جمعیت مهاجرین در کردستان وجود دارند که جانشان را کف دست گرفتند و کارهای بزرگی در کردستان انجام داده‌اند.
 


حجت‌الاسلام فرزی اظهار داشت: خانواده‌های شهیدان زین‌الدین، کاوه و متوسلیان نیز حرف‌های بسیار شنیدنی از کردستان دارند. زین‌الدین، کاوه و متوسلیان عناصر منحصر به فردی هستند که باید یافت شوند و درباره آن‌ها تحلیل و تولید محتوا انجام گیرد. مجموعه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حوزه هنری در همین رابطه کارهای خوبی را انجام داده‌اند و تولیدات مناسبی را به سرانجام رسانده اند.
 
 
 
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: قشر سومی که رسانه‌ها باید به آن‌ها توجه کند نویسندگان حوزه انقلاب کُردستان هستند. از بین بچه‌های کُرد اهل سنت، نویسندگان و شخصیت‌هایی وجود دارند که برخی از آن‌ها برنده کتاب سال دفاع مقدس شده‌اند. تولید فرهنگی کردستان در حوزه شعر بسیار بالاست. می‌توان از شاعران استان درباره تولیدات دفاع مقدس مطالبه داشت. این هنرمندان زمینه‌ها و پتانسیل‌ خوبی دارند.
 
 
 
وی به لزوم توجه به خانواده‌های پیشمرگان کُرد اشاره داشت و بیان کرد: خانواده بزرگ پیشمرگان کُرد باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و درگیر کار شوند. نوه‌های پیشمرگان کُرد مسلمان در شرایط سنی‌ای هستند که می‌توانند در یادمان‌های راهیان نور به زائرین خدمت‌رسانی کنند و برای روایتگری مورد استفاده قرار گیرند تا احساس نکنند بی‌توجهی نسبت به آنان صورت گرفته و یا اینکه بین نسل پدرانشان و آن‌ها فاصله‌ای وجود دارد.
 


رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان بیان داشت: احساس می‌کنم مسئولین استان کردستان کارهای بزرگ و ارزشمندی انجام داده‌اند اما گفتن این کارها از زبان مردم استان و خانواده‌های شهدا به نظر شیرین‌تر و ارزشمندتر خواهد بود. مسئولین نیز باید با حضور خود برنامه‌های سال‌های آینده را از طریق ظرفیت رسانه‌ای راهیان نور مطرح کنند اما انتقادها و کوتاهی‌ها را نیز باید از زبان خانواده‌های شهدا و مردم بشنویم تا متوجه شویم در کجا مسیر را اشتباه انتخاب کرده‌ایم و خوب پیش نرفته‌ایم. ما نسبت به مجموعه خانواده پیشمرگان مسلمان کُرد باید خیلی بیشتر از این‌ها اقدام می‌کردیم اما ناخواسته این خانواده‌ها مورد کم توجهی قرار گرفته‌اند.
 
 
 
حجت‌الاسلام فرزی تاکید کرد: معتقدیم باید بازخورد کار و دردل را از زبان مردم شنید و از مسئولین مطالبه کرد. یعنی مسیر را از خانواده دلسوزانی مانند خانواده شهید و پیشمرگان اخذ کنیم. از کسانی که هنوز هم جانشان از سوی کسانی که به بیان قرآن مهر محکمی بر قلبشان خورده که به انقلاب برگشت ندارند، در معرض تهدید است.
 
 
 
وی افزود: حرف‌های خانواده‌های شهدای مریوان، بانه و سایر شهرهای استان کردستان را باید بشنویم. ما در شهرستان‌های کردستان قصه‌های جذابی از مقاومت و رشادت‌های دفاع مقدس داریم؛ در شهرهایی که برای آزادی هر خیابان آن چند ده شهید وجود داشته تا متر به متر خیابان‌های این استان را آزاد کرده‌اند.
 


مشاور عالی نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: درباره آزادسازی خیابان امام خمینی (ره) در سنندج نقل صحیح وجود دارد که ما برای آزادسازی آن متر به متر شهید تقدیم کرده‌ایم. در باشگاه افسران سنندج اتفاقات عجیبی رخ داده که کمتر ذکر شده و مورد توجه قرار گرفته است. وقتی مجموعه مخلص با روحیه بسیجی نیروهای انقلاب محصور می‎‌شوند و کومله و دموکرات آن‌ها را محاصره می‌کنند یکی از همین نیروها برای ساختن وضو وقتی که حتی یک قطره آب ندارند دست به خاک می‌برد و به اذن خدا آب از درون زمین بیرون می‌جوشد! چنین وقایعی در کردستان زیاد رخ داده است و تا سال‌های سال اگر کسی بخواهد تولیدات داستانی داشته باشد در کردستان دستمایه اولیه به دست خواهد آورد.
 
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان درباره تاثیر اردوهای راهیان نور در اتحاد مردم اهل سنت با شیعیان، گفت: امروز مردم کُردستان مشکلی نسبت به مردم سایر مناطق ایران ندارند بلکه بقیه مردم به کُردستان بَد نگاه می‌کنند. ما نتوانسته‌ایم تفکر دهه 60 و 70 را نسبت به مردم کُردستان بشکنیم و بگوییم شکل فکری که شما نسبت به کُردستان دارید، درست نیست. مردم کُردستان آغوششان را برای وحدت باز کرده‌اند و دست دراز کرده‌اند و می‌گویند بیایید وحدت داشته باشیم اما مردم فکر می‌کنند شرایط در این استان امنیتی است.
 
حجت‌الاسلام فرزی گفت: راهیان نور بیش از اینکه به مردم کُردستان کمک کند به کل کشور خدمت می‌کند. به این ترتیب که مردم را به جایی می‌آوریم که از آن هراس دارند و نمی‌دانند در کُردستان چه خبر است. یکی از روحانیون از ایتالیا به سنندج آمده بود و نقل کرد که در دوران شاهنشاهی به سنندج آمده بودم و امروز که این شهر را می‌بینیم نمی‌توانم باور کنم و برای من قابل فهم نیست این منطقه چقدر رشد کرده و مورد توجه نظام قرار گرفته است.
 


وی تاکید کرد: خدمت راهیان نور به مردم کشور این است که به آن‌ها می‌گوییم در این استان که منابع سرشاری در حوزه ارزش، فرهنگ، سرمایه‌گذاری و ارتباط با قومی که اصالت ایرانی بودن متعلق به آن‌هاست را فراهم کرده‌ایم و شما به دیدن آن بیایید. بیش از اینکه به موضوع وحدت فکر کنیم به موضوع کردستان به عنوان یکی از پتانسیل‌های عظیم نظام در گذشته و حال نگاه کنیم. یکی از جبهه‌های عظیم جنگ‌های آخرالزمانی که منطقه غرب، سوریه و شامات معرفی شده که ما از طریق کردستان به آن مرتبط هستیم، همین جاست.
 
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: کردستان بزرگترین و بهترین پنجره ارتباطی جمهوری اسلامی با اهل سنت و جهان است. بلندگوی نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام اسلامی به فرمایش امام خمینی با جهان اسلام که همه اهل سنت هستند، پنجره کردستان است. اگر بخواهید با مالزی و اندولزی و مصر ارتباط برقرار کنید از این پنجره می‌توانید ورود پیدا کنید. امروز با کمترین هزینه ما مبلغین بسیار جدی و محکمی برای نظام جمهوری اسلامی از بین مبلغین اهل سنت داریم که در ترکیه، سوریه، عراق و مصر مبلغین را اعزام می‌کنیم و دفاع می‎‌کنند و نظام جمهوری اسلامی را معرفی می‌کنند و مردم و علما را متقاعده می‌کنند که نظام جمهوری اسلامی ضد مذاهب دیگر نیست و ما به عنوان یک اهل سنت از این نظام دفاع می‌کنیم و حقوق اولیه و مبانی فقهی خودمان را بنا قرار می‌‌دهیم و زندگی‌ می‌کنیم.
 
انتهای پیام/7727

ارسال نظرات