مسئول ستاد بیعت حسینی مازندران با بیان اینکه یک گروه پیشقراول 20 مهرماه برای ایجاد زیرساخت‌های موکب عازم عراق می‌شوند، گفت: فعالیت ستاد بیعت حسینی برای حضور بهتر در اربعین امسال از مرداد ماه آغاز شده است.
کد خبر: ۸۸۹۴۱۸۷
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به‌ نقل از ستاد مردمی بیعت حسینی مازندران، محمد احمدی با اشاره به پیاده‌روی اعضای گروه جهادی علمدار در اربعین سال 92، در مورد تشکیل این نهاد مردمی اظهارداشت: پس از پیاده‌روی برخی از اعضای گروه جهادی علمدار در اربعین سال 92، برای پرشور کردن این مراسم معنوی در سال 93 از بین اعضای این گروه ستادی ایجاد شد تا در پیاده‌روی اربعین حسینی موکب برپا کنند.

وی با بیان اینکه سال 93 اولین موکب را ایجاد کردیم، افزود: اولین موکب در عمود 777 برپا شد و سال بعد در کربلا اضافه شده وسال 95 آن دو موکب تکرار شد.

احمدی، هیئت مدیره ستاد بیعت حسینی مازندران را متشکل از 10 نفر دانست و گفت: فعالیت‌های ستادی، مدیریتی و هماهنگی‌های لازم بر عهده این 10 نفر است.

مسئول ستاد بیعت حسینی مازندران با بیان اینکه یک گروه پیشقراول 20 مهرماه برای ایجاد زیرساخت‌های موکب عازم عراق می‌شوند، گفت: فعالیت ستاد بیعت حسینی برای حضور بهتر در اربعین امسال از مرداد ماه آغاز شده است.

وی گفت: مکان موکب مازندرانی‌ها در کربلا متغیر است اما حوالی شارع العباس که خیابان منتهی به حرم حضرت ابوالفضل (ع) است قرار دارد.

احمدی به ایجاد موکب در مرز مهران نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به ازدحام جمعیت در مرز و احساس رسیدگی به نیازهای اولیه مردم، قصد داریم در مرز مهران موکبی را برپا کنیم.

وی خدمات ارائه شده در موکب‌های ستاد بیعت حسینی مازندران را کامل دانست و تاکید کرد: سال گذشته در موکب عمود 777 به 3000 نفر در روز صبحانه، ناهار و شام داده و همچنین در موکب کربلا نیز به همین مقدار از تمامی خدمات بهره می‌بردند.

احمدی با بیان اینکه تیم پزشکی و خدماتی کامل در موکب‌ها حضور دارند، تصریح کرد: تمامی هزینه‌ها در این موکب‌ها از نذورات مردمی است که هر سال به حساب ستاد مردمی بیعت حسینی واریز می‌شود.

مسئول ستاد بیعت حسینی مازندران، عراق را مشتاق به حضور موکب‌های ایرانی دانست و گفت: زائران مازندرانی می‌توانند در زمان پیاده روی اربعین به موکب مستقر در عمود 777 که در حد فاصل 45 کیلومتری نجف و 35 کیلومتری عراق دارد مراجعه کنند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها