خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی از بدعهدی آمریکا و در مقابل، متعهد بودن ایران در مذاکرات برجام و همچنین عدم توجه دولتمردان به توصیه های رهبری که باعث جری تر شدن دشمن شده است گفت و دیپلماسی ایران با دنیای غرب را بدون پشتوانه قدرت، غلط دانست.
کد خبر: ۸۸۹۴۲۱۴
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

حمیدرضا آیتی غفاری کارشناس مسائل سیاسی در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص پایبندی طرف ایرانی به تعهدات با وجود بدعهدی طرف مقابل ابراز کرد:  آنچه که مسلم است، عدم توجه به مطالبات و فرمایشات رهبر انقلاب از ابتدای برجام است که این امتیازی ویژه به تحریم ها و طرف غربی بوده و آنها را نسبت به این کار جری تر می کند.

وی ادامه داد: هر چه که پیش می رویم طرف غربی متوجه می شود که دولتمردان ایرانی چندان دست پری نداشته و به دنبال آن هستند که با تحریم های ممکن روز به روز فشار های بیشتری را به ایران اعمال کنند و همانگونه که در سطح جامعه دیده می شود مشکلات جامعه بیشتر و بیشتر می شود.

غفاری نظر کارشناسی خود را نسبت به ادامه راه دیپلماسی ایران اینگونه تبیین کرد: دیپلماسی ایران در مقابله با غرب اگر با پشتوانه قدرت نباشد قطعا غلط است. زمانی که وارد مذاکرات شدیم دارای صنعت هسته ای بودیم و در عرصه علم و فناوری تهدیدی برای جهان محسوب می شدیم که متاسفانه به دست خودمان مراکز هسته ای کشورمان را مقفول کرده که شکسته شدن عزتمان را در پی داشت؛ اما امروزه که در جریان مذاکرات و تعهدات و البته تحریم های جدید هستیم تنها حربه ی ما حربه تسلیحاتی است.

وی در ادامه افزود: دشمن به دنبال برچیدن حربه تسلیحاتی و فناوری موشکی ایران است که خوشبختانه این بخش زیر نظر مستقیم رهبری (مدظله العالی) است و دولت دست بالایی برای ورود به آن ندارند که مذاکرات در این باره معنا و مفهومی نداشته و نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت.

کارشناس مسائل سیاسی در رابطه با بازتاب های بین المللی تحریم های جدید علیه ایران تصریح کرد: تفکرات دنیای غرب در بحث تحریم ها دو دسته می شوند که ابتدا کسانی هستند از جمله اروپا که از ارتباط با ایران به منافع خود دست پیدا می کنند و مخالف با تحریم ها نیستند و تنها خواهان حفظ منافع خود می باشند و البته در این تحریم ها ترس از هجوم آمریکا را نیز دارند؛ دسته دوم کسانی هستند که از بن و ریشه ترس داشته و با تفکر اینکه به طبع برقراری ارتباط با ایران مورد هجمه آمریکا قرار می گیرند و به همین سبب خود را به خطر نمی اندازند.

/1006ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها