باتلاش نیروهای امنیتی عراق:

بزرگترین عملیات تروریستی علیه عتبات عالیات و مرجعیت عراق خنثی شد

باتلاش نیروهای امنیتی عراق عملیات تروریستی علیه مرقد مطهر امیر المومنین، امام حسین، حضرت ابوالفضل و حرمین عسکریین و همچنین سوء قصد به جان آیت الله سیستانی خنثی شد.
کد خبر: ۸۸۹۴۲۸۳
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج، باتلاش نیروهای امنیتی عراق عملیات تروریستی علیه مرقد مطهر امیر المومنین، امام حسین، حضرت ابوالفضل و حرمین عسکریین و همچنین سوء قصد به جان آیت الله سیستانی خنثی شد.

به نوشته «السومریه نیوز»، به گفته نیروهای اطلاعاتی وزارت کشور عراق، تروریست‌ها در این طرح قصد داشتند، مرقدهای مطهر امامان (ع) در استانهای نجف، کربلای معلی و سامراء، همچنین منزل مسکونی آیت‌الله «سید علی السیستانی» مرجعیت عالی شیعیان در عراق را هدف قرار دهند.

به گزارش فارس، هنوز جزئیاتی درباره این طرح تروریستی منتشر نشده است اما وزارت کشور عراق اعلام کرده که هدف از این عملیات تروریستی، روشن کردن آتش درگیری‌های طائفه‌ای و منحرف کردن اذهان عمومی از خسارات وارده به داعش بود.

"الصباح"روزنامه رسمی عراق به نقل از «ابو علی البصری» رئیستیم اطلاعاتی «الصقور» و مدیرکل اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور نوشت که : داعش قصد داشت با کمک سرکردهای خود در خارج از کشور سه عمیات تروریستی جداگانه علیه مرقدهای مطهر ائمه (ع)در شهرهای کربلا، نجف اشرف و سامرا و منزل آیت‌الله سید علی سیستانی و مسجد کوفه و بصره انجام دهد. قرار بود این عملیات‌ها با خودروهای بمب‌گذاری شده و ده‌ها انتحاری دارای تابعیت‌های مختلف و با کمک باندهای قاچاق اسلحه و انسان به منظورتسهیل ورود به داخل استان‌های مذکور و آوردن سلاح و مهمات انجام شود.

وی تاکید کرد: پس از تایید اطلاعات به دست آمده، «حیدر العبادی» فرماندهی کل نیروهای مسلح و «قاسم الاعرجی» وزیر کشور در جریان آن قرار گرفتند تا اقدام لازم با هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک به منظور استفاده از جنگنده‌های اف‌16 انجام شود و مرکز تجمع نیروهایی که قرار بود به این اماکن مقدس و بصره وارد شوند، هدف قرار گیرد.

البصری تاکید کرد: بر اساس اطلاعات موثق، 7 هدف بزرگ در مراکز حضور تروریست‌ها و مکان‌های استقرار خودروهای بمب‌گذاری شده در منطقه «المیادین» سوریه و اطراف شهر «القائم» بمباران شد و این اقدام تنها چند ساعت پیش از حرکت این تروریست‌ها به سوی کربلا، نجف، سامرا، بصره وکوفه انجام شد و ده‌ها تروریست کشته شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار