معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبيل:

توزيع 800 دستگاه سرمايشي بين خانواده‌هاي ساكن در مناطق محروم

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبيل به ارائه گزارشي از عملكرد و نحوه ارائه خدمات اين نهاد به خانواده‌هاي تحت حمايت ساكن در مناطق محروم و مرزنشين پرداخت.
کد خبر: ۸۸۹۴۳۲۴
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ؛ عليرضا حسين نژاد، معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه 800 دستگاه سرمايشي تهيه شده و به زودي بين خانواده‌هاي تحت حمايت ساكن در مناطق محروم توزيع خواهد شد، گفت: اين خانواده‌ها در مناطق گرمسير استان سكونت دارند كه به دليل نبود امكانات و تجهيزات لازم، در شرايط سختي زندگي مي‌كنند.

وي با اعلام اينكه هزينه دستگاه‌هاي سرمايشي تهيه شده بيش از يك‌ميليارد و 350 ميليون ريال برآورد شده است، بيان كرد: بر اساس سيستم نيازسنجي و با اولويت بندي خانواده‌هايي كه نياز ضروري به اين وسايل دارند، لوازم سرمايشي بين خانواده‌ها توزيع مي‌شود.

حسين نژاد با بيان اينكه گرمای هوا در تابستان سال‌جاري موجب شده است تا نیاز خانواده‌هاي تحت حمايت به وسایل سرمایشی را برطرف كنيم، گفت: همواره مددجويان ساكن در مناطق محروم استان نيازمند لوازم سرمايشي و گرمايشي هستند كه كميته امداد با همياري خيران مي‌كوشد نيازهاي ضروري آنان را تامين كند.

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان با اشاره به اينكه 22 بخش، 66 دهستان و يك‌هزار و 716 روستا در مناطق محروم و دورافتاده قرار دارند، افزود: اين مناطق با ضريب محروميت شش، هفت و هشت مشخص شده‌اند كه به دليل بالا بودن ضريب محروميت، لازم است تمهيدات گسترده‌تري براي رفع مشكلات خانواده‌ها و كمك به توسعه اين مناطق به انجام رسد.

وي با اعلام اينكه 9 هزار و 207 خانوار تحت حمايت در قالب 26 هزار و 761 نفر در مناطق محروم و مرزي استان اردبيل سكونت دارند، بيان كرد: يك‌هزار و 205 خانوار تحت حمايت در مناطق محروم با ضريب هشت محروميت سكونت دارند كه بيش از ساير مددجويان نيازمند رسيدگي هستند.

حسين نژاد با بيان اينكه كميته امداد استان توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را در اولويت برنامه‌ها و فعاليت‌هاي خود قرار داده است، گفت: یکی از مهم‌ترين فعاليت‌هاي کمیته امداد در زمينه محرومیت‌زدایی، ارائه خدمات مناسب به خانواده‌هاي ساكن در مناطق محروم است تا علاوه بر رفع مشكلات مددجويان، آنان بتوانند با تکیه بر توانایی و استعدادهای خود به خودکفایی كامل دست يابند.

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان با اشاره به اينكه ضرورت دارد مسئولان و خیران در جهت توسعه مناطق محروم بیش از پیش ياريگر اين نهاد باشند، بيان كرد: با همكاري همه جانبه می‌توانیم شاهد توسعه مناطق محروم و دورافتاده استان باشيم.

ارسال نظرات