نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی:

کمیته امداد مأمن مطمئنی برای فقرا و نیازمندان است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به منظور توسعه همکاری‌ها و بررسی مشکلات مددجویان تحت حمایت با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۸۸۹۴۳۲۷
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ؛ صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به اینکه کمیته امداد مطمئن‌ترین مأمن برای فقرا و نیازمندان جامعه است، گفت: مستمندان و خانواده‌های بی‌بضاعت با بهره‌گیری از خدمات مختلف کمیته امداد می‌توانند نیازهای خود را برطرف کرده و با استفاده از تسهيلات اشتغال توانايي‌هاي خود را بازيابند.

وي با بيان اينكه خدمات گسترده کمیته امداد در جهت رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر بسیار حائز اهمیت است، افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نيز از اقدامات ارزشمند كميته امداد حمایت می‌کنند كه تلاش داريم اعتبارات بیشتری را برای تحقق این امر مهم اختصاص دهيم.

بدري با اشاره به اينكه فعاليت‌ها و برنامه‌هاي كميته امداد به صورت حمايتي و عملياتي انجام مي‌شود، بيان كرد: پرداخت مستمري، اعطاء تسهيلات اشتغال، پرداخت تسهيلات قرض الحسنه كارگشايي و رفع مشكلات درماني، عمراني و ساير نيازهاي خانواده‌هاي مستمند از جمله فعاليت‌هاي مهم كميته امداد به شمار مي‌آيد كه تا كنون آثار و بركات بسيار مطلوبي را در جامعه به همراه داشته است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه فراهم کردن زمینه اشتغال و بسترهای مناسب به منظور ایجاد فضاهای کسب و کار براي مددجويان از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، افزود: درصدد هستيم با تخصيص اعتبارات بيشتر به اين امر مهم كمك كنيم چرا كه اشتغال‌زايي شاخص‌ترين برنامه كميته امداد در كاهش محروميت در سطح جامعه است.‌

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه در جهت تأمين مسكن خانواده‌هاي تحت حمايت كميته امداد نيز اعتبارات مناسبي را در نظر گرفته‌ايم، گفت: اميد است با همكاري و همياري هر چه بيشتر شاهد ريشه‌كن شدن فقر و محروميت از منطقه باشيم.

در ادامه اين ديدار، حسين دشتي، مديركل كميته امداد استان اردبيل با اعلام اينكه نظارت بر طرح‌هاي اشتغال و بازديدهاي مستمر ناظران از اين طرح‌ها موفقيت مددجويان را بيش از پيش تضمين كرده است، بيان كرد: ناظران خودكفايي در بازديدهاي خود با ارائه مشاوره و راهنمايي‌هاي لازم به مجريان طرح‌ها مي‌كوشند سطح محصولات آنان را از نظر كمي و كيفي ارتقاء بخشند.

وي با بيان اينكه مددجويان تحت حمايت كميته امداد کمترین معوقات بانکی را دارند و جزو خوش حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها شناخته مي‌شوند، افزود: اين امر موجب تسهيل و تسريع در روند پرداخت تسهيلات به خانواده‌هاي تحت حمايت شده است.

دشتي با اشاره به اينكه قبل از پرداخت تسهيلات اشتغال، آموزش‌هاي لازم شغلي بر اساس استعداد و علاقه مددجويان به آنان ارائه مي‌شود، بيان كرد: در جهت كمك به كارآفرين شدن مجريان طرح‌هاي خودكفايي نيز كارگاه‌هاي آموزشي و تخصصي را در نظر گرفته‌ايم تا فضاي كسب و كار و توليدات آنان را وسعت ببخشيم.

مديركل كميته امداد استان با بيان اينكه خدمات حمايتي اين نهاد نيز بر اساس سيستم نيازسنجي به خانواده‌ها ارائه مي‌شود، گفت: سيستم نيازسنجي موجب اولويت‌بندي مشكلات ضروري خانواده‌ها شده است كه مي‌توانيم خدمات را به صورت هدفمند به آنان ارائه كنيم.

ارسال نظرات