تمدید مهلت ارسال آثار به هفتمین جشنواره سراسری دف نوازی «دف نوای رحمت»

مهلت ارسال آثار به هفتمین جشنواره سراسری دف نوازی «دف نوای رحمت » در کردستان تا 19 مرداد ماه تمدید شد .
کد خبر: ۸۸۹۴۳۴۱
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵



به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن اعلام این خبرگفت : بدلیل استقبال گسترده هنرمندان دف نواز کشور و درخواست های متعدد فرصت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا پایان روز پنج شنبه 19  مرداد ماه 96 تمدید گردیده است .

 

وی با اشاره به جایگاه موسیقی کردستان به عنوان مهد موسیقی ایران زمین گفت : یکی از ویژگی های موسیقی مقامی کردستان به کارگیری آن در موضوعات عرفانی است و دراین بین دف نوازی از جایگاه بالایی برخوردار است به نحوی که مأوای دف نوازی را امروزه استان کردستان می شناسند .

 

مرادی افزود : دف نوازی در تکایا و خانقاه ها ی استان و مراسم های مولودی خوانی و منقبت خوانی جایگاه ویژه ای دارد و دراین بین ریتم های خانقاهی دف نوازی جزء اصلی ترین ریتم های دف نوازی در ایران محسوب می گردد .

 

رییس هفتمین  جشنواره دف نوازی دف نوای رحمت افزود :  تاکنون بیش از 130 اثراز استان های مختلف کشور  در دبیرخانه جشنواره ثبت گردیده است.
وی افزود : در این دوره از جشنواره بخش مولودی خوانی نیز افزوده گردیده است که در این بخش به سه گروه برتر جشنواره بدون ترتیب اولویت مبلغ 000/000/20 ریال اهداء خواهد شد.

 

كشف وپرورش وجهت دهي استعدادهاي ناب جوانان ونوجوانان در زمينه موسيقي اصیل ایرانی  ، طرح ريزي وايجاد زمينه جهت جذب هنرمندان وعلاقه مندان به سازهاي سنتي وعرفاني ، برقراري ارتباط مداوم ومستمر بين هنرمندان موسيقي جوان كشور  با اساتيد برجسته كشوري ، تعامل وتبادل افكار درراستاي سازندگي بيشتر فكروانديشه هنرمندان دف نواز جوان با هم ، ايجاد انگيزه در بين نسل جدید به فراگيري موسيقي هاي الهام گرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی  از اهداف اصلی این جشنواره می باشد .

 

مرادی افزود : ترویج مضامین رفیع اسلامی وانسانی والگوسازی از طریق تولیدات ارزشی ونمونه ، مقابله با تهاجم فرهنگی با  تأکید بر خلق و تولید آثار هنری فاخر و نمونه برای ابلاغ تعالیم اسلامی ، توجه به موسیقی های خانقاهی و عرفانی از دیگر اهداف وبرنامه های مد نظر در این جشنواره می باشد .

 

رئیس حوزه هنری استان کردستان افزود : در این دوره از جشنواره که به صورت بین المللی خواهد بود گروه های دف نوازی از کردستان عراق و اساتیدی از کشورهای خارجی نیز به منظور برگزاری کارگاه های آموزشی حضور خواهند داشت .

 

مرادی زمان برگزاری جشنواره را 9 تا 11 شهریور ماه 96 اعلام کرد.
 
انتهای پیام/7727
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار