معاون حوزه هنری کشور در بروجرد :

پردیس سینمایی در بروجرد ایجاد شود

معاون حوزه هنری کشور گفت: با توجه به ظرفیت‎های موجود، می‎توان پردیس سینمایی در بروجرد ایجاد شود.
کد خبر: ۸۸۹۴۳۷۰
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان علیرضا معین بخش پس از بازدید از سینما فلسطین و آزادی در جلسه جمعبندی در فرمانداری این شهرستان بروجرد اظهار داشت: با وجودیکه بروجرد قطب فرهنگی غرب کشور است، متأثریم که چرا 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی آنطور که باید حوزه فرهنگی بروجرد رشد نکرده است.

وی افزود: یکی از دلایلی که موجب شده است، اتفاقات تاثیرگذاری در استانها و مناطق رخ ندهد، این است که همه به دنبال فعالیتها و کارهای کوتاه مدت هستند.

معاون حوزه هنری کشورعنوان کرد: در شرایط فعلی پردیسهای سینمایی با 4 یا 5 سینمای دارای 150 یا 200 صندلی و البته ایجاد مراکز تفریحی و فرهنگی دیگر در کنار آنها ایجاد میشوند.

معین بخش با تاکید بر اینکه بودجه بازسازی و تجهیز سینماها در اختیار وزارت ارشاد است، بیان کرد: به این ترتیب حوزه هنری حتی یک ریال بودجه برای این منظور در اختیار ندارد که بخواهد، هزینه کند.

وی با اشاره به اینکه صندلیهای سینما فلسطین بروجرد تعویض میشوند، تاکید کرد: در مورد سینما آزادی پیشنهاد میشود که با فروش زمین این سینما و تغییر کاربری آن به تجاری، شرایطی فراهم شود که پردیس سینمایی در نقطه دیگری از شهر بروجرد و البته با استفاده از منابع مالی ایجاد شده از محل فروش زمین سینما آزادی ایجاد شود.

معاون حوزه هنری کشور گفت : اطمینان خاطر میدهیم که در صورت تغییر کاربری و فروش زمین سینما آزادی بروجرد، همه درآمد حاصله از آن تنها صرف شهرستان بروجرد شود و حتی یک ریال آن به شهر یا استان دیگری اختصاص نیابد.

معین بخش افزود: به این ترتیب پیشنهاد میشود که مسوولان شهرستان بروجرد با موافقت نسبت به تغییر کاربری و فروش زمین سینما آزادی این امکان فراهم شود که بروجرد نیز همانند شهرهایی چون اصفهان و شیراز از وجود پردیس سینمایی بهرهمند شوند.

وی خاطر نشان کرد: احداث پردیس سینمایی و ایجاد مراکز تفریحی و فرهنگی در کنار ساخت چند سینما به نحو مطلوبتری به نیاز شهروندان بروجردی در حوزه فرهنگی پاسخ میدهد و این امکان را فراهم میآورد که خدمات شایستهتری در حوزه فرهنگی ارائه شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات