عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم در گفتگو با«بسیج»:
کارخانه گفت: سال گذشته شخص آقای زنگنه در خصوص بنزین عنوان کرد که قیمت ها تغییری نخواهد کرد چراکه قیمت ها بر اساس فوب خلیج فارس تعیین شده و جایی برای گرانی وجود ندارد.
کد خبر: ۸۸۹۴۴۶۹
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۷

ابراهیم کارخانه عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره احتمال افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی سال گذشته پس از مطرح شدن حذف کارت سوخت، سریعا جلسه تشکیل داد تا کارت سوخت حفظ شود.دلایلی که باعث شده تا کارت سوخت دیگر کاربردی نداشته باشد، عدم حمایت از تکنولوژی و مکانیزم کنترلی آن است که حداقل سرمایه ملی را حفظ می کرد.

وی افزود: دوگانگی و اختلاف نظر بین مجلس و وزارت نفت یک کار بیهوده است و مجلس شورای اسلامی برای مصوبه ای که دارد باید آن را مطالبه کند تا دولت مجبور به اجرای آن شود.

کارخانه عنوان کرد: سال گذشته شخص زنگنه در خصوص بنزین عنوان کرده بود که قیمت ها تغییری نخواهد کرد چراکه قیمت ها بر اساس فوب خلیج فارس تعیین شده است و جایی برای گرانی وجود ندارد. درآمد حاصل از حامل های انرژی و فروش نفت که همگی در قالب یارانه به مردم ارائه می شود، از نصف کمتر است و بیشتر این پول ها از فروش نفت در اختیار دولت و خزانه مملکت قرار گرفته که باید برای آن پاسخ داشته باشند. باید جواب دهند که این پول های باقیمانده حاصل از فروش نفت کجا صرف می شود؟

ارسال نظرات