مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: مازندران یکی از پرمصرف‌ترین استان‌ها در بحث خون و فرآوره‌های خونی بوده که با توجه به حضور مستمر اهداکنندگان نیز توانستیم خودکفایی را حفظ کنیم.
کد خبر: ۸۸۹۴۵۱۸
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، اسماعیل پوریانی اظهار کرد: امروز چهل و سومین سال تأسیس انتقال خون است و از ۷ تا ۱۳ مرداد به عنوان هفته انتقال خون نام‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: با فرهنگ‌سازی خوب رسانه‌ها و همچنین حضور پرمهر و مستمر اهداکنندگان به خودکفایی رسیدیم.

مدیرکل انتقال خون مازندران تصریح کرد: مازندران یکی از پرمصرف‌ترین استان‌ها به دلیل دارا بودن بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص، ۵ مرکز جراحی قلب باز و تصادفات جاده‌ای بوده که با توجه به این آمار مصرف و حضور مستمر اهداکنندگان نیز توانستیم خودکفایی را حفظ کنیم.

این مسؤول یادآور شد: شاخص اهدای خون در کشور ۲۷ در هزار نفر جمعیت کشور بوده  ولی این آمار در مازندران ۴۲ در هزار نفر جمعیت استان است.

پوریانی با اشاره به اینکه معمولاً در این فصل از سال با توجه بحث سفرها، کشاورزی و همچنین گرما شاهد حضور کمرنگ افراد می‌شویم، اضافه کرد: با توجه به این مهم در مازندران با توجه به اینکه ۶۲ درصد اهداکنندگان خون اهداکننده مستمر هستند از ذخایر خوبی برخوردار هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور کم‌رنگ بانوان در پایگاه‌های انتقال خون، گفت: در بحث بانوان با توجه به اقدامات انجام شده نتیجه خوبی نگرفتیم که باید حضور پررنگ‌تر شود؛ انتظار داریم بانوان جامعه که جزو سالم‌ترین اقشار هستند حضور پررنگ‌تری داشته و در این زمینه اصلا جای نگرانی وجود ندارد.

مدیرکل انتقال خون مازندران در پایان گفت: حضور مستمر و پررنگ مردم مازندران در پایگاه‌های انتقال خون جای قدردانی دارد و انتظار داریم همچنان در این امر خداپسندانه حضور فعالی داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها