مدیر شبکه جهانی المعارف گفت: پایه و محتوای تربیت مبلغان در جامعه باید به سمت‌وسوی اشاعه سبک زندگی اسلامی ایرانی پیش رود.
کد خبر: ۸۸۹۴۵۷۷
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام حبیب کاظمی عصر امروز در نشست «مهدویت و نقش بانوان در تربیت نسل مؤمن و انقلابی» در جمع خواهران طلبه مدرسه علمیه بنت الرسول (ص) شهرستان سلسله بابیان اینکه طلاب باید با تدبر در آیات قرآن و انس با این کتاب انسان‌ساز الهی و تدبر در احادیث و روایات به‌روز بر خودسازی معنوی خود بی افزایند، اظهار داشت: حضور قلب در خواندن نماز، قرآن و ادعیه از نکاتی است که منتظران واقعی امام عصر (عج) باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند و طلاب می‌توانند برای موفقیت در امر خودسازی نفس و تبلیغ اثرگذار در جامعه با توسل به اهل‌بیت (ع)، رسالت تربیتی و اخلاقی خود را در جامعه انجام دهند.

وی افزود: امروز وظیفه خواهران مبلغه وظیفه‌ای خطیر و تربیتی است و مبلغان باید با نگاه تربیتی معنوی در جهت پرورش و تربیت نسلی مؤمن و نواندیش تلاش کنند.

مدیر شبکه جهانی المعارف عنوان کرد: تربیت امری ظریف، دقیق و رسالتی سنگین است و پایه و محتوای تربیت مبلغان در جامعه باید به سمت‌وسوی اشاعه سبک زندگی اسلامی ایرانی پیش رود.

وی تصریح کرد: اشاعه و گسترش سبک زندگی اسلامی ایرانی مقدمه‌ای برای تربیت اسلامی و اخلاقی است و مبلغان نیز باید تلاش کنند سبک زندگی اسلامی را در ابعاد گوناگون زندگی به‌ویژه پوشش، ازدواج آسان، چیدمان زندگی و آداب‌ورسوم تبلیغ و نهادینه کنند.

کاظمی گفت: نقش خواهران طلبه در امر تربیت از نقش آموزش‌وپرورش هم خطیرتر است چراکه زنان رکن اصلی و ستون تربیتی خانواده هستند و ازاین‌رو خواهران مبلغه باید پیوند میان خانواده با قرآن و اهل‌بیت (ع) را در جامعه مستحکم کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان با تمام توان و با بهره‌گیری از ابزارهای متعدد تبلیغی تلاش می‌کنند که نقش کلیدی زنان را که همان تربیت نسلی صالح و مؤمن است را کمرنگ کنند، عنوان کرد: ضروری است خواهران طلبه برای تقویت و اثرگذاری این جایگاه خطیر همتی والا داشته باشند و با دلسوزی و اخلاص در جهت گسترش معنویت روزافزون در جامعه به‌ویژه در خانواده‌ها همت خود را مضاعف کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات