خبرهای داغ:
معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران:
معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران گفت: اگر انسان‏ها در مسیر توحید قرار گیرند صاحب همه ارزش‏های الهی و همه کرامت‏ها می‏شوند.
کد خبر: ۸۸۹۴۵۸۷
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران در جمع کارکنان سپاه نینوا استان گلستان ضمن تبریک دهه مبارک کرامت، اظهار کرد: فصل مشترک زندگی ۲۵۰ ساله ائمه اطهار (ع) مبارزه با هدف سیاسی تاسیس حکومت نبوی و علوی طبق آموزه های دینی، اصول و ارزش های اسلامی است.

وی با بیان اینکه انبیا آمدند تا انسان، خود از خود آزاد باشد، گفت: انسان باید هم از بیرون آزاد باشد و جهل، استبداد، تحمیق، فقر و بی عدالتی را نابود سازد و هم از درون شرایط و زمینه های خلاقیت فراهم شود تا بتواند ابراز وجود کند و استعدادهای خود را شکوفا سازد و به تعالی برسد.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران ادامه داد: انسان باید کرامت وجودی را با تقویت خرد، ایمان، تقوا و برخورداری از آرامش روحی تعالی بخشد و نمادهای اجتماعی آن یعنی عدالت اجتماعی، آزادی و رفاه اقتصادی و برقراری امنیت را شرط ضروری کرامت بداند.

حجت الاسلام ادیانی آزادي را به معناي «حاكميت بر سرنوشت خويش» عنوان و گفت: انسان آزاد، يعني انساني كه تحت حاكميت غير نباشد و خود، مسير زندگي و منش و روش خويش را تعيين كند. طبعا در مقابل، انساني كه تحت سلطه ديگري است و با امر و نهي او وادار به حركت مي‏شود و نمي‏تواند به دلخواه خود حركت كند آزاد نيست.

وی افزود: آزادی اجتماعی یعنی آزادی انسان بر انسان های دیگر که به گفته اسلام هیچ کس بر هیچ کس حکومت ندارد انسان حق برده گی انسان دیگر را ندارد بلکه او آزاد است مگر اینکه غیر فرمان خدا باشد.

به گفته معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران؛ برای پیروز شدن بر دشمن بیرون و غلبه در رویارویی با دشمنان انسان و انسانیت، همچنین موفقیت در عرصه های مقابله با تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم، ابتدا باید بر نفس پیروز شد.

حجت الاسلام ادیانی با اشاره به اینکه نبايد ميان آزادي معنوي و آزادي اجتماعي و سياسي خلط كرد، گفت: انسان یک موجود و یک حقیقت مرکب است که روح و جسمی دارد که در دو بعد آنی و جانی دارد لذا شهوت پرستی، مال پرستی، خشم پرستی، قدرت پرستی و تخریب دیگران بعد آنی در وجود انسان است و انسان زمانی آزاد است که تن به گناه و زشتی ندهد و تن به معنویت دهد که روح انسان را به تعالی می برد.

وی بیان داشت: اصولاً مردم در برابر خواسته‌های نفسانی به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دستة اوّل مردمی هستند که به دلخواه خود عمل می‌کنند و چیزی مانع آنان نمی‌شود. اینان همواره به دنبال لذایذ مادّی‌ هستند و زندگی دنیا را بر آخرت برتری می‌دهند.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران ادامه داد: دسته دوم کسانی هستند که اصل را بر مخالفت هوای نفس قرار می‌دهند، مگر در مواردی که رضای خداوند در موافقت نفس است، لذا اصل در زندگی آنها این است که هر چه دلشان می‌خواهد، انجام ندهند و در هر کار، معیار را رضایت خدا قرار می‌دهند.

حجت الاسلام ادیانی خاطر نشان کرد: بزرگترین دستاورد نبوت و ائمه خداوند این بود که انسان را از اسارت شهوت و زشتی نجات دهند و بزرگترین رهاورد وحی این بود تا انسان را با این حقایق آشنا کند و این ارمغان دین است که بشر متاسفانه از آن غفلت می کند لذا اگر انسان‏ها در مسیر توحید قرار گیرند صاحب همه ارزش‏های الهی و همه کرامت‏ها می‏شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها