کارشناس مذهبی در طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی، گفت: برای تربیت صحیح فرزندان باید زمینه اصلاح را فراهم کنیم.
کد خبر: ۸۸۹۴۵۹۱
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی در طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که در شهرکرد برگزار شد با بیان اینکه در زمان قدیم صله رحم بسیار انجام می‌گرفت اظهار کرد: برخی اوقات فرزندان ما از مهمان بسیار ناراحت می‌شوند و تا زمانی که صله رحم قطع نشده است نباید فرزندانمان را مجبور کنیم بلکه برای تشویق فرزندان برای این امر تلاش کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تربیت فرزندان عنوان کرد: تنها پدر و مادر در تربیت جوانان تاثیگذار نیستند بلکه یک مجموعه در تربیت انسان تاثیر گذار است

کارشناس مذهبی با بیان اینکه برخی افراد در جامعه  از تقوا و ایمان بالایی برخوردار هستند اما فرزندانشان مثل آن‌ها نیستند خاطرنشان کرد: فرزندان ما از عوامل بیرون از خانواده مثل جامعه، مدرسه، انشگاه، فضای مجازی، رسانه ملی و ... تاثیر می‌پذیرند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی بیان داشت: فرزندان بیشتر از پدر و مادر از رسانه، فضای مجازی و ... تاثیر می‌پذیرند و ما برای اصلاح فرزندان باید برای اصلاح جامعه تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی، رسانه ملی و... امر به معروف و نهی از منکر جلوه نمی‌کند و برخی رفتارها عادی جلوه داده می‌شود.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه ارتباط بین محرم و نامحرم در رسانه‌ ملی، فضای مجازی و ... از بین رفته است گفت:  امام علی(علیه السلام) می‌فرماید که در زمان ازدواج نباید یک همسر برای خود انتخاب کنید بلکه مادری برای فرزندان باید انتخاب کرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه ایجاد زمینه  خوب یکی از نیازهای فرزندان است تصریح کرد: فرزندان امانتی هستند در دست ما که باید این امانت را به خوبی برای آن‌ها مهیا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه این باور غلط است که بگویم با دعا کردن می‌توان فرزند خوب داشت و اظهار کرد: تربیت فقط به پدر و مادر باز نمی‌گردد ولی زمینه ایجاد تربیت خوب به این دو فرد بستگی داردو  فرزند خوب، متدین و اخلاقی داشتن مسیر دارد که باید این مسیر را مهیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه ارتباط با اهل بیت موجب تحول در جوانان می‌شود خاطرنشان کرد: ماهواره‌ها بلای جان برخی خانواده ها شده است که باید به فرزندان رحم کنیم و پای ماهواره را به خانه‌هایمان باز نکنیم.

کارشناس مذهبی تاکید داشت که باید دشمن شناس باشیم و بدانیم هزینه شبکه ماهواه ای بسیار زیاد است اما دشمن در این  راه هزینه میلیاردی دارد و از این طریق به بنیان خانواده ضربه می‌زند.

حسینی قمی افزود: وقتی دشمن دارو بیماران را تحریم می‌کند و به بیمار سرطانی رحم نمی‌کند چطور به ما رحم کرده است و برای ما میلیاردها هزینه می‌کند و فیلم‌های مختلف میسازد و با این فیلمها ارزشهای ما را از بین می‌برد.

ارسال نظرات