کد خبر: ۸۸۹۴۶۱۲
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، جوان هراتی با علمی کردن کشت فلفل دلمه ای در شهرستان اشتغالزایی 13 نفر را بصورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم نموده است.

چندسالی است که احداث واحدهای گلخانه ای در سراسر کشور رواج یافته است، گلخانه مانند یک تکنولوژی جدید به شدت مورد پذیرش کشاورزان قرار گرفته است.

روش کشت گلخانه ای مزایای بسیاری دارد، تولید در خارج از فصل، امکان کنترل عوامل محیطی، امکان کشت هر محصول در هر منطقه آب و هوایی، کنترل آفات و بیماری ها، مصرف کمتر آب، راندمان بالای تولید، دوام محصول پس از برداشت، قیمت بالاتر محصول برای فروش در خارج از فصل و مواردی از این دست مزایای این روش کشت هستند.

ابوالفضل ابوئی، یکی از گلخانه داران هراتی است که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و نبود بازار کار برای جوانان تصمیم گرفته با تکیه بر توان و پشتکار خویش برای خود و سایر افراد جویای کار،کارآفرینی کند.

جوان موفق هراتی سرمایه اولیه برای شروع کار را صد میلیون عنوان و اظهار داشت: این مبلغ را به عنوان تسهیلات راه اندازی گلخانه از صندوق توسعه ملی دریافت و تاکنون نیز در حال پرداخت اقساط وام هستم.

وی با اشاره به انگیزه کشت گلخانه ای و تولید فلفل دلمه ای در شهرستان خاتم گفت: هدف از ترویج کشت فلفل دلمه ای و گیاهان دارویی در وهله اول تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب و دوم،اشتغالزایی و کارآفرینی برای جوانان شهرستان بود.

کارآفرین موفق هراتی درباره خواص فلفل دلمه ای گفت: انواع فلفل دلمه ای سرشار از عناصر غذایی و ویتامین های مورد نیاز بدن است. این نوع فلفل سرشار از ویتامین ها آ و ث و منبع خوبی برای ویتامین ب6 یا پیروکسیدین است.

وی افزود:فلفل های دلمه دارای میزان مواد معدنی همراه با اضافه کردن کلسیم،آهن،منیزیم،منگنز،فسفراست که این مواد معدنی عملکرد مغز را به شکل مناسب حفظ و به تنظیم عملکرد قلب کمک می کند.

فعال عرصه اقتصاد مقاومتی مشکل اصلی تولید کنندگان گلخانه ای در شهرستان را نبود بازار فروش،وجود دلالان و واسطه ها در بازار عنوان کرد.

وی با بیان این مطلب که در این گلخانه برای 13 نفر ایجاد شغل کرده است،اظهار داشت: سه نفر مستقیم و 10 نفر غیر مستقیم در این گلخانه مشغول به کار هستند .

ابوئی راز موفقيت خود را ثبات هدف،برنامه ريزي،سخت كوشي،ايمان به خدا و اراده شخصي بیان کرد.

کار آفرین هراتی در پایان خطاب به جوان خاطر نشان کرد:در انتخاب كار مورد نظرتان حتماً از كارشناسان مجرب استفاده كرده و با آگاهی علمی وهمگام شدن با فن آوری های نوین در راه موفقیت قدم بردارید.

ارسال نظرات