خبرهای داغ:
دبیر اجرایی جشن‌های زیر سایه خورشید:

برنامه‌های جشن زیر سایه خورشید با اولویت بندی اجرا می‌شود

دبیر اجرایی جشن‌های زیر سایه خورشید گفت: برنامه‌های سراسر کشور با اولویت بندی در حوزه‌های مختلف اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۹۴۶۲۹
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵

مجید ترحمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان ضمن بیان اینکه برنامه‌های سراسر کشور با اولویت بندی در حوزه‌های مختلف اجرا خواهد شد، گفت: محرومین،جوانان، نوجوانان و عموم مردم به ترتیب در اولویت‌های کاروان زیر سایه خورشید قرار دارند.

وی افزود: حضور و استقبال مردمی، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با ائمه جمعه و مسئولین استانی از برنامه‌های روتین این کاروان در سطح کشور است.

دبیر اجرایی جشن‌های زیر سایه خورشید ادامه داد: در هر استان برنامه‌های مختلفی به صورت خلاقانه نیز اجرا می‌شود که در استان سمنان دیدار با صنعت‌گران از جمله این برنامه‌ها است.

ترحمی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم دوست دارند تا در دهه کرامت به زیارت مشهد الرضا (ع) بروند و به دلایل مختلف نمی‌توانند به زیارت مشرف شوند، تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی کاروان زیر سایه خورشید باب کردن زیارت از راه دور است.

وی بیان کرد: در این کاروان از نمادهای حرم امام رضا(ع) استفاده شده تا فضای معنوی را ایجاد کنند که این نمادها شامل خادمین، نمک متبرک، نبات متبرک، پرچم متبرک و... می‌شود.

دبیر اجرایی جشن‌های زیر سایه خورشید گفت: غالب اصلی حرکت این‌ کاروان‌ها در سطح کشور توسط تشکل‌های فعال فرهنگی در هر استان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

ترحمی ادامه داد: کاروان زیر سایه خورشید همچنین در کشورهای دیگر نیز حضور پیدا خواهند کرد که در هر کشور با رایزنی‌های انجام شده و همکاری تشکلات فرهنگی فعال در خارج از کشور و سفارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی ایران در آن کشور برنامه‌ی فرهنگی اجرا خواهند شد.

وی با بیان اینکه هر کاروان شامل یک مبلغ، یک مداح، مسئول کاروان و دو خادم است، تصریح کرد: انتشار سیره و فرهنگ رضوی بر عهده مداح و مبلغ هر کاروان است.

دبیر اجرایی جشن‌های زیر سایه خورشید بیان‌کرد: برنامه‌های فرهنگی این کاروان در حسینیه‌ها، بقاع متبرکه امامزادگان، پارک‌ها و... با حضور رابطین دفاتر آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

ترحمی گفت: در تلاش هستیم تا در استان سمنان تنوع برنامه‌ای نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم و اگر برنامه تکراری قرار است انجام شود باید با کیفیت بسیار بالاتری آن را اجرا کنیم.

وی گفت: در طول سال برنامه‌های مختلفی برای رده‌های سنی به خصوص نوجوانان و جوانان در استانس سمنان اجرا کردیم تا زمینه لازم برای حضور کاروان زیر سایه خورشید وجود داشته باشد.

گفتنی است کاروان زیر سایه خورشید برای دهمین سال در کشور و برای نهمین بار در استان سمنان با شعار "به تو اقتدا می‌کنیم" حضور پیدا می‌کنند تا فرهنگ رضوی را در جامعه گسترش دهند.

لازم به ذکر است این کاروان در کشورهای مسلمان و غیر مسلمان نیز فعالیت می‌کنند تا مردم جهان را با اسلام و برکات ائمه‌اطهار آشنا سازند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها