مسئول بسیج‌ دانشگاه‌ مذاهب اسلامی در گفت‌‌وگو با «بسیج»:
مقبل عنوان کرد: برگزاری کرسی‎های آزاد اندیشی مطلوب که هدف از آن سیاسی بار آوردن دانشجویان است، فرصت را برای سیاست زدگی و پیمودن مسیر اشتباه مسدود خواهد کرد.
کد خبر: ۸۸۹۴۶۶۵
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
فائز مقبل مسئول بسیج دانشگاه مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به لزوم برگزاری کرسی‎های آزاداندیشی در دانشگاه اظهار داشت: کرسی‎های آزاد اندیشی فرصتی بسیار مغتنم در راستای رشد سیاسی دانشجو است و بالا بردن سعه صدر و تحمل شنیدن نظر مخالف از جمله برکات  این نوع کرسی‎هاست.

مقبل با بیان اینکه تحلیل سیاسی و اساسا داشتن قدرت تحلیل مسائل سیاسی و سیاستگذاری ها در کلیه زمینه ها از جمله مسائل جهان اسلام، اقتصاد، فرهنگ و سیاست و عدم واهمه از تحلیل‎های گاها اشتباه می‎تواند زمینه رشد و بالندگی قشر دانشجو را افزایش بدهد  عنوان کرد: برگزاری کرسی‎های آزاد اندیشی مطلوب که هدف از آن سیاسی بار آوردن دانشجویان است، فرصت را برای سیاست زدگی و پیمودن مسیر اشتباه مسدود خواهد کرد و می‎توان گفت این یکی از مهمترین اهداف کرسی‎های آزاد اندیشی است.

مسئول بسیج دانشگاه مذاهب اسلامی تاکید کرد: در خصوص اهمیت کرسی‎های آزاد اندیشی باید گفت که اگر بر طبق منویات مقام معظم رهبری در دانشگاه‎ها صورت گیرد و هدفش سیاسی بار آوردن قشر دانشجو و شنیدن تحلیل و نظرات سیاسی ولو اشتباه باشد، فرصتی برای رشد سیاسی دانشجوها در کنار همدیگر است.

مقبل در ادامه مطرح کرد: یکی از آفات کرسی‎های آزاداندیشی عدم درک درست از اهمیت این موضوع و تبدیل شدن کرسی‎های آزاداندیشی به محلی برای منازعات سیاسی و سیاست‎زدگی است که آرمان کرسی‎های آزاداندیشی را که همانا فعالیت در حوزه نخبگانی و تضارب آراست، در حد یک تریبون جناحی نزول می‎دهد.

مسئول بسیج دانشگاه مذاهب اسلامی در خاتمه به برنامه‎های آینده بسیج دانشجویی این دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: تاسیس قرارگاه مرکزی جوانان بین الملل انقلابی جهت تولید محتوای علمی در حوزه تقریب مذاهب اسلامی و رصد آخرین وضعیت جهان اسلام در حوزه مسائل سیاسی و اجتماعی با توجه به اصول ۱۵۲ و ۱۵۴ قانون اساسی و همین‎طور برگزاری سلسله جلسات آموزشی حول محور تقریب مذاهب اسلامی و تربیت سفیران تقریب از کشورهای مختلف اسلامی از جمله آفریقا، ترکیه، مالزی، بحرین، افغانستان و پاکستان از اقدامات آینده بسیج این دانشگاه است.
ارسال نظرات