مدیر تلگرام بارها بعد از هر اظهار نظر مسؤولان ایرانی درباره انتقال سرور این پیام‌رسان به ایران به سرعت این خبر را تکذیب کرده است و امروز هم این اتفاق بعد از اعلام صریح وزیر ارتباطات رخ داد.
کد خبر: ۸۸۹۴۷۲۵
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، در حالی که محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در مصاحبه های خود با خبرنگاران از انتقال سرورهای تلگرام به داخل کشور خبر داده بود، مدیر تلگرام این خبر را با قاطعیت رد کرد.

محمود واعظی امروز یکشنبه در حاشیه افتتاح پارک فناوری اطلاعات و فناوری ارتباطات در کرج در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که اعلام شده تلگرام سرورهایش را به ایران آورده، در این قضیه سرور منتقل شده یا CDN (توزیع محتوا) گفت: هر دو درست است تا سرور وجود نداشته باشد CDN در آن نصب نمی‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: کار بسیار بزرگی انجام شده که برای کانالهای پر ظرفیت و کانالهایی که مراجعه زیادی داشته‌اند اکنون سرور را به ایران آورده‌اند و CDNها را هم آنجا نصب کرده‌اند و کار در حال انجام است.

وی گفت: این اقدام شروع یک کار بزرگ است و فکر می‌کنم اجازه دهیم همین سیاستی که بین ما و مدیر تلگرام توافق شده پیش برود و گام به گام در حال پیشرفت هستیم و امیدواریم انشاالله همانطور که وعده کرده‌ایم به نتیجه برسد.

ساعتی پس از این اعلام اما پاول دوروف، مدیر تلگرام در حساب کاربری خود در توییتر در واکنش به یکی از کاربران که خبر مذکور را توییت کرده بود، تصریح کرده است: این اطلاعات نادرست است. لطفا به آدرس https://t.me/durov/52 مراجعه کنید. در آدرس مذکور که مربوط به کانال شخصی مدیر تلگرام است، اخباری تفصیلی در مورد استفاده از سرورهای سی دی ان در برخی کشورها از جمله ایران برای افزایش سرعت دسترسی به محتوای چندرسانه ای در عین حفظ ایمنی درج شده است.

وی همچنین در پاسخ به کاربر ایرانی دیگری باز هم تاکید کرده که هیچ یک از سرورهای تلگرام یا هیچ سرور دیگری که دارای داده های خصوصی کاربران باشد به ایران منتقل نشده یا در این کشور نصب نشده است.

مدیر تلگرام که چندین بار با ادبیاتی مشابه به این سوال در حساب کاربری توییتر خود پاسخ داده در جواب یک کاربر دیگر ضمن رد خبر انتقال هرگونه سرور به ایران یا روسیه نوشته: سیاستمداران / روزنامه نگاران همیشه چیزهای مختلف را با هم قاطی می کنند.

ارسال نظرات