همزمان با دهه ی کرامت همایش بزرگ اساتید حوزه های علمیه و ائمه ی جماعات و مبلغین تهران با عنوان تبیین سند 2030 در سالن سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۴۷۶۴
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ ؛همزمان با دهه ی کرامت همایش بزرگ اساتید حوزه های علمیه و ائمه ی جماعات و مبلغین تهران با عنوان تبیین سند 2030 در سالن سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آبرگزارشد.

در این همایش که به همت سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت محمدرسول الله (ص)با حضور حجت الاسلام عبدالعلی گواهی مسئول بسیج اساتید طلاب و روحانیون حوزه های علمیه سراسر کشور و سخنرانی حجت الاسلام زمانی معاون اجتماعی سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه  و حجت الاسلام و المسلمین پارسانیا رئیس دانشگاه امام باقر(ع) برگزار شد.

درابتدای مراسم حجت الاسلام و المسلمین زمانی در سخنانی ضمن بیان مقدمه‌ای از بحث سند 2030 از چگونگی شکل گیری و ورود این سند به کشور و تصویب آن نقد های خود در 9 محور ذیل بیان کرد :وجود اسناد متعدد و بسیار غنی در حوزه آموزش پرورش و فرهنگی در کشور،شعاری بودن مسئله تحفظ و عدم امکان آن،عدم اجرای اسناد بالادستی موجود به بهانه کمبود منابع و امکانات در سوی دیگر شتاب و بسیج همه امکانات در اجرای سند 2030، تناقض پیشنهادی بودن سند با به وجود آوردن ساز و کار های نظاتی ، هدایت و هماهنگی و کارشناسی بر حسن اجرای آن توسط یونسکو،تخلف قانونی در تصویب این سند،مسئله جاسوسی در قالب اطلاعات دریافتی از ایران،مسئله برابری جنسیتی،آموزش جامع جنستی،و در نهایت مسائل مرتبط با حوزه پیشگیری از بارداری.
 
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین پارسانیا در سخنانی ضمن بیان این که پرونده سند 2030 و با رای شورای به صورتی تمام شده است، گفت: این مسئله یک مجموعه ای  از خلاء هایی را که در حوزه سیاست گذاری ما وجو داشت را آشکار کرد و از این جهت پرداختن به این مسئله به عنوان یک تجربه اهمیت دارد.
 
رئیس دانشگاه امام باقر علیه السلام در ادامه با بیان آن که پذیرش این سند بنا به ماهیت سیاست گذاری که دارد خارج از محدوده اختیارات دولت است نسبت به عدم ورود مجمع تشخیص مصلحت به این موضوع انتقاد کرد .
 
وی با بررسی سابقه تدوین و اجرای این سند با بر شمردن سه مرحله گفت: در مرحله اول طی تصویب اهداف توسعه پایدار در مرحله دوم به یونسکو ماموریت داده می شود تا در حوزه آموش و پرورش این سند تدوین شود و در مرحله بعد از تصویب در نشستی در پاریس چهارچوب راهکارهای عملیاتی کردن این سند تدوین می شود و در مرحله سوم در داخل کشور سند ملی 2030 به عنوان راهکارهای اجرایی سند در ایران تدوین و تصویب می گردد.
 
حجت الاسلام پارسانیا در ادامه با بیان این مطلب که چرا ما در سیاست سازمان ملل این اصلاحات را انجام دهیم اضافه کرد شاید فعلا این مسئله الزام آور نباشد اما پس از پذیرفتن این هنجارها می توانند این موضوع را الزامی کنند.
 
رئیس دانشگاه امام باقر علیه السلام در پایان سخنانش با بیان آن که هر چند از حق تحفظ بحث شده اما طبق قوانین بین المللی این تحفظ نباید مخالف روح سند باشد ضمن آنکه داور این موضوع هم در طرف مقابل ماست.
 
در پایان مراسم از نشریه صادقین که به موضوع سند 2030 پرداخته است رونمایی شد .

ارسال نظرات