مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد گفت: امروز برخی شایعاتی در باب لزوم بحث برائت از مشرکین در حج مطرح می‌کنند ولی ولایت بدون برائت معنا ندارد.
کد خبر: ۸۸۹۴۸۹۶
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی در سلسله جلسات سخنرانی گفتمان انقلاب و رهبری در محل مسجد جامع و مصلا امام خمینی(ره) گناباد ضمن تبریک دهه کرامت گفت: بخشی از گفتمان حضرت امام(ره) مربوط به مسأله حج می‌شود آنجا که می‌فرمایند:« حج بی روح و بی تحرّک و قیام، حج بی برائت، حج بی وحدت و حجی که از آن هدم کفر و شرک برنیاید، حج نیست.»

وی ضمن تأکید به بعد سیاسی حج اظهار داشت: امروز آنچه که وجه تمایز ما با اندیشه صهیونیسم و استکبار جهانی است بعد سیاسی حج است، لذا بحث اسلام سکولار را پیش می‌کشند و می‌گویند درحج به بحث برائت از مشرکین کاری نداشته باشید و همان ظواهر اعمال حج را انجام دهید.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این روایت که هرکس مستطیع شود اما به امر حج نپردازد چنانچه بمیرد مسلمان از دنیا نرفته است، تصریح کرد: مهمترین شرط وجوب حج استطاعت است و آن هم مراتبی دارد از جمله استطاعت مالی، استطاعت بدنی و استطاعت طریقی که منظور همان مهیا بودن شرایط سفر به حج است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد اظهار داشت: امروز برخی شایعاتی در باب لزوم بحث برائت از مشرکین مطرح می‌کنند که در پاسخ به آنها باید گفت اولا سرزمین حرمین شریفین متعلق به همه جهان اسلام است در ثانی با توجه به شأن نزول سوره برائت متوجه می‌شویم این سوره با اعلان جنگ به دشمنان و اظهار بیزارى و پیش گرفتن یک روش سخت در مقابل آنان آغاز شده و بیانگر خشم خداوند نسبت به این گروه است،لذا باید گفت ولایت بدون برائت معنا ندارد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به تفاوت بین سب و لعن گفت: لعن در مواردی مجاز است و موارد مجاز و عدم جواز آن در قرآن و سنت به تصریح آمده است، به گونه ای که خداوند در قرآن در ۱۷ آیه ، ۱۷ گروه را لعن میکند اما چنانکه قرآن تصریح دارد، سب و ناسزا حتی به دشمن بدخواه و کافر مطلقاً ممنوع است. لذا این دو باهم در مفهوم و حکم متفاوتند و هرکدام مصادیق متفاوت خود را دارند که امروز از مصادیق لعن، میتوان به همین شعار مرگ بر آمریکا اشاره نمود.

وی ضمن اشاره به این سخن حضرت امام(ره) که می‌فرمود: «اگر روزی دشمن از شما تعریف کرد در مواضع خود شک کنید»، تصریح کرد: امروز برخی نه تنها الفبای سیاست بلکه الفبای دینی را هم نمی‌دانند و آنچه که امروز در کشور بوجود آمده نتیجه ندانم‌کاری همین افراد است و بدانند عمق دشمنی و خباثت دشمن را از مردم پوشاندن، خیانت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها