حجت الاسلام تقوی در نکوداشت آیت الله مشگینی:
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در مراسم نکوداشت رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری آیت الله مشگینی گفت:او هیچ وقت دنبال پست و مقام نبود.
کد خبر: ۸۸۹۴۹۱۲
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام سید رضا تقوی در مراسم یادبود و نکوداشت سالگرد ارتحال آیت الله شیخ علی اکبر فیض مشگینی که در سالن ولایت سپاه استان اردبیل برگزار شد، درباره گوشه ای از شخصیت این عالم وارسته اظهار داشت: رساله علمیه اش را نوشت و برای نظر خواهی دراختیار آیت الله گلپایگانی و اراکی قرار داد که مراجع بر دقیق بودن و چاک آن تاکید بسیار داشتند ولی ایشان از چاپ رساله خودداری کرد و حرمت نگه داشت.

وی یادآور شد: مرحوم مشگینی با خواهش و تمنا و اصرار مسئولیت خبرگان را پذیرفت و به انقلاب و نظام خیلی خدمت کرد ولی متاسفانه عده ای دستمال قیصری را برای منافع شخصی و به هر قیمتی به اتش می کشد.

تقوی درباره تشویق طلبه ها و کلاس های قرانی واخلاقی توسط این عالم گفت: آیت الله مشگینی چون شاگرد و نوجوانی و بمنظور تشویق کلاس درس قران حجت الاسلام قرائتی حضور پیدا می کرد و در کنار فرزندش در کلاس قران شرکت می کرد.آیت الله مشگینی افتخار فقاهت و حوزه های علمیه جهان است و مردم استان به داشتن چنین مفاخری باید ببالد.

وی با تاکید بر اینکه بشدت به امثال شخصیت ایشان کشور نیاز دارد به کنایه ادامه داد: " اینکه ما تو ستاد انتخابات تو بودیم سهم ماچیست؟!و اینکه چه کسی رییس ستاد بود مقام و سمتی بدهیم خرج کردن از حق مردم و خیانت است" این روش ها قرانی، نبوی و اسلامی نبوده و ملاک باید شایستگی باشد در غیر اینصورت سهم خواهی و باج خواهی به فرهنگ تبدیل می شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه تضعیف ارگانها و افراد حزب الله خیانت به امنیت و انقلاب بوده تاکید کرد: از نیروهای مسلح، ارتش، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی حمایت قاطعانه و مفتخرانه خواهیم داشت و از حزب الله حمایت می کنیم بنابراین ائمه جمعه باید از کسانی که پای انقلاب ایستاده اند حمایت کنند.

تقوی با اشاره به سیره امام راحل گفت: امام فرمود؛ با کسی عقد اخوت نبسته ام و دیدیم هرکسی که در مدار انقلاب و ملت نبود کنار گذاشت.

حجت الاسلام تقوی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری هر ساله جشنواره اخلاق با محوریت علمی و در سالگرد ارتحال آیت الله مشگینی خبر داد و افزود: معرفی الگوهای اخلاقی خودمان به نسل جدید ضرورت دارد بویژه اینکه بشدت به اصلاح اخلاق فضای مجازی نیاز داریم.

او با تجلیل از شخصیت امام جمعه اردبیل و قدردانی از برگزاری این مراسم گفت: آیت الله مشگینی رابطه گرم و صمیمی با آیت الله سید حسن عاملی داشتند و به سفارش وی نزد مقام معظم رهبری پیشنهاد انتصاب آیت الله عاملی به نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل را پیشنهاد دادم و ایشان نیز استقبال و منصوب فرمودند.

حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در سفر به اردبیل در پایان گفت: شخصیت مرحوم آیت الله مشگینی به مقام و ریاست خبرگان رهبری نبود زیرا وی بشدت از القاب و عناوین گریزان بودند و به عبارتی با زهد و علم به مجلس خبرگان رهبری ارزش و جایگاه بخشیدند.

ارسال نظرات