خبرهای داغ:
با حضورویژه خادمین حرم مطهر رضوی و مسوولان؛

آیین اختتامیه نهمین طرح ولایت دانشجویی استان قزوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، ظهر امروز آیین اختتامیه نهمین دوره طرح ولایت دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین با حضور ویژه خادمین حرم مطهر رضوی، مسوولان، اساتید و دانشجویان حاضر در طرح برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۴۹۱۹
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزارس یسیج در قزوین، مهدی برزگر مسوول بسیج دانشجویی استان قزوین در این مراسم که با حضور ویژه خادمین حرم مطهر رضوی، مسوولان، اساتید و ۴۰۰ نفر از دانشجویان حاضر در طرح برگزار شد با اشاره به برنامه های انجام شده در طول ۷ شبانه روز از برگزاری نهمین دوره طرح ولایت دانشجویی اظهار کرد: در این دوره از حضور اساتید کشوری و استانی همچنین برنامه های مختلف در راستای هر چه پر بار تر شدن طرح ولایت بهره مند شدیم.

مسوول بسیج دانشجویی استان قزوین ضمن تشکر از مسوولان دانشگاه که در برگزاری این دوره مساعدت کردند و ادامه داد: برای دانشجویان حاضر در این طرح دوره های تداوم یک ۳روزه در نظر گرفته شده است که در ماه‌های مهر،آبان،آذر وبا اساتید دوره در سال جاری در دوره‌های یک روزه به صورت گردشی در دوره های طرح تداوم ولایت دعوت خواهند شد.

حجت‌الاسلام شعبان تقی‌خانی نماینده ولی فقیه بسیج دانشجویی استان ضمن بیان اینکه انقلاب اسلامی به راحتی به دست ما نرسیده است گفت: انقلاب از ما خودسازی، جامعه‌سازی، انجام درست وظایف می‌خواهد.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) که فرمودند: انقلاب را به دست نامحرمان نسپارید تصریح کرد: نامحرمان جامعه همان اشرافی‌گران هستند.

علی اکبر قبادی از دیگر اساتید بصیرتی دوره طرح ولایت استانی عنوان کرد: یکی از شاخصه‌های بارز طرح ولایت این است که دانشجویان را دغدغه‌مند به‌بار می‌ورد و باید سعی شود که این دغدغه‌ها حفظ و رشد پیدا کند.

از دیگر اساتید این دوره با تاکید بر اینکه مطالعات دینی باید براساس مبنا صورت گیرد تبیین کرد: رسول اکرم(ص) فرمودند: دین بر ۵اصل استواراست: نماز، روزه، زکات،خمس و ولایت است. آنگونه که در ۴اصل دین سهل گرفته شده است در ولایت لحظه رخصت نداده شده است. ولایت برتر از عبادت یکسال است.

حجت الاسلام عطایی از اساتید حاضر در این طرح با بیان اینکه امنیتی که در حال حاضر در کشور وجود دارد مدیون شهدا و خانواده های آنها است گفت: در طول این دوره دانشجویان با دوره های مختلف دینی و سیاسی و بصیرتی آشنا می شوند و با کسب آگاهی های بسیار می توانند از تندبادهای مختلف با امنیت بیشتر و آسوده تر بگذرند.

حجت الاسلام عطایی با بیان اینکه اگر نسل جوان به سلاح آگاهی و بصیرت مجهز شوند خواهند توانست در مقابل توطئه های دشمنان با تدبیر و هوشیاری حرکت کنند عنوان کرد: دانشجویان از این فرصت دست یافته بهترین استفاده را برای کسب و بهره وری هر چه بیشتر نمایند.

 

در پایان این مراسم خادمین حرم مطهر رضوی، نشان خادمی حرم رضوی را به مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین اهدا کردند و از از اساتید حاضر در دوره با حضور مسوولان تقدیر شد. همچنین گرفتن عکس های یادگاری با حضور شرکت کنندگان حاضر در طرح پایان بخش نهمین دوره طرح ولایت استانی قزوین بود.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار